نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 17:51

مرعشی: ما اصلاح‌طلبان بیش‌تر از آقایان رئیسی و قالیباف به نظام و رهبری علاقه‌مندیم

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در تشریح روند فعالیت‌های سیاسی این حزب گفت: ما حامی منتقد هستیم. عرض کردم خدمت مقام معظم رهبری که ما (یعنی همه نیروهای میانه‌رو و اصلاح‌طلب) بیشتر از آقای رییسی و قالیباف و جلیلی و... به نظام و شما و کشور علاقه‌مندیم.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: حزب کارگزاران سازندگی که خود را میراث دار هاشمی رفسنجانی می‌داند از آذر سال 1374 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و این روزها از اعضای رسمی جبهه اصلاحات به شمار می‌رود که بر خلاف جریان حاکم بر این جبهه، طرفدار مشارکت فعالانه در انتخابات هستند.

این مشارکت فعالانه در سیاست و انتخابات توسط حزب کارگزاران اکثر اوقات با انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طور مثال حسین مرعشی دبیرکل این حزب در جریان برگزاری پنجمین کنگره این حزب می‌گوید: ما حامی منتقد هستیم... عرض کردم خدمت مقام معظم رهبری که ما (یعنی همه نیروهای میانه‌رو و اصلاح‌طلب) بیشتر از آقای رییسی و قالیباف و جلیلی و... به نظام و شما و کشور علاقه‌مندیم.

مرعشی در ادامه می‌گوید: همه جریانات در همین یک سال اخیر، خودشان را آزمایش کردند. امروز هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که من ایده‌ای دارم و می‌خواهم آن را روی میز بگذارم. تمام براندازان روی صحنه آمدند و تکلیفشان روشن شد. حتی اگر هم بخواهند براندازی کنند، مطمئن باشید نمی‌توانند جایگزین درستی داشته باشد. دیدید که چه درگیری‌های و مشکلاتی داشتند.

عصر دیروز نیز پنجمین کنگره حزب کارگزاران با حضور 500 نفر از اعضای این حزب در تهران برگزار شد و محسن هاشمی و ظریف و ناصر همتی از جمله سخنرانان مهم این کنگره بودند.

در ادامه این کنگره شورای مشورتی با پیشنهاد دبیرکل و رئیس شورای مرکزی و با رأی اعضای کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی ایران، اعضای شورای عالی مشورتی حزب کارگزاران سازندگی ایران به شرح زیر انتخاب شدند: اسحاق جهانگیری، ایرج فاضل، محمد هاشمی، غلامحسین کرباسچی، کرباسی‌زاده، رضا امراللهی، عبدالناصر همتی، محمدحسین عادلی، رضا ملک‌زاده، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، مسعود نیلی و احمد مسجدجامعی.

همچنین در پایان مجمع محسن هاشمی، شهربانو امانی، امیر اقتناعی، کوروش دستپاک، فرزانه ترکان، ناعمه علینژاد، علی هاشمی، احمد نقیب‌زاده، محمد عطریانفر، محمدهادی جلیلی، علی جمالی، طیبه اصفهانی، جهانبخش خانجانی، محمود علیزاده طباطبایی، فاطمه احمدی، مجید صالحی، حامد منتظری و ارسلان شهنی به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران انتخاب شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545504

مهمترین اخبار ایران و جهان: