نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 15:29

ویژه برنامه‌هایی برای وحدت حوزه و دانشگاه در لرستان اجرا می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تدابیر خوبی در استان برای وحدت بین حوزه و دانشگاه طراحی شده که باید امسال عملیاتی ‌شود، نشست‌ها باید مصوباتش عملیاتی شود که منجر به تحول همراه با جهش باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در جلسه هم‌اندیشی مراکز آموزش عالی با مسئولان استانی لرستان که در دانشگاه آیت‌الله‌بروجردی(ره) برگزار شد، عنوان کرد،: در جامعه اصناف مختلفی در عرصه اقتصادی فعالیت دارند، دستگاه‌های دولتی و خصوصی و اصناف مختلف اعضای یک پیکر هستند و زمانی که با هم هماهنگ باشند می‌توانند اهداف کلان را به هدف برسانند.

وی اظهار داشت: لازم است هماهنگی بین دستگاه‌ها در سطح مطلوب انجام شود، دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، باید به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر بصیرت سیاسی و دینی نداشته باشیم به بیراهه می‌رویم، و اگر راه را گم کنیم و هرچه سرعت هم داشته باشیم از مسیر اصلی دور می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر زشت گویی در جامعه رواج یافت معلوم است که بصیرت نیست، بیان کرد: انتقاد و نقد منصفانه جزء اصول بدیهی و راه‌گشاست و اگر با بد زبانی و توهین و افترا و بداخلاقی همراه شد دیگر کار خدایی نیست.

شاهرخی افزود: اگر خدا در نزد کسی با عظمت باشد و در حد دانایی خدا را شناختیم دیگر گرفتار بدی‌ها نمی‌شویم، در کارها نباید ریا و تظاهر باشد و باید خالصانه تلاش کرد و اگر این چنین شد اعضای یک پیکر می‌شویم و به سمت هدف عالی حرکت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: عزت و شکوه و عظمت اسلام و شیعه در سایه خلوص و معامله‌ای است که خدا در دل این حکیم فرزانه امام(ره) ایجاد کرد و امام(ره) نیز این خلوص را سرریز کرد به سمت اقشار مختلف جامعه، دوران دفاع مقدس افراد زیادی فعالیت خود را رها کردند تا از ارزش.ها و اسلام دفاع کنند و این خلوصی است که از امام جامعه سرریز شد.

وی بیان کرد: در ادامه راه انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب همین خلوص را مشاهده می‌کنیم، رهبری راست قامت که در مقابل زورگویان ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه عنوان کرد: دانشگاه و دانشجویان واژه‌های پرمعنایی هستند، و به لحاظ قداست از جایگاهی بالا برخوردار هستند و دانشگاه خدمات ارزنده‌ای را به نظام و ملت ارائه داده و هر پیشرفتی بوده از دانشگاه بوده است.

شاهرخی افزود: قطار سازندگی نظام همیشه در حال حرکت بوده و هست و دانشگاه و اساتید در این حرکت پیشرو هستند و نباید اجازه دهیم حرکت علمی کشور متوقف شود.

وی اظهار داشت: آموزش و تحقیقات و فناوری نباید متوقف شود و هرچه زمان می‌گذرد باید بر سرعتش افزوده شود، دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه که در جهت فرهنگی و تعلیم و تربیت وظیفه مهمی دارند خدماتی خوبی را ارائه دادند.

وی بیان کرد: نسلی که محصول حوزه و روحانیت و علم آموزی است در مسیر درست بوده و باید فردا از امروز بهتر باشد و مسئله تعلیم و تربیت سرلوحه کارها باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اتقلاب ما دارای حکومت دینی بوده و خواهد ماند، تعلیم و تربیت موضوع اصلی است و دشمنان بر این مطلب تکیه کرده‌اند تا جلوی پیشرفت را بگیرند.

شاهرخی افزود: تدابیر خوبی در لرستان برای وحدت بین حوزه و دانشگاه طراحی شده که امسال عملیاتی شود، نشست‌ها باید مصوباتش عملیاتی شود که منجر به تحول همراه با جهش باشد.

وی در پایان اظهار داشت: شهرستان بروجرد نامدارانی را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ادبی به جهان اسلام معرفی کرده است، علما و فضلا و شهیدان بزرگی که راهشان پر رهرو باد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در بدو ورود به دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) با حضور در قبور ۲ شهید گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594848

مهمترین اخبار ایران و جهان: