نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 14:37

وجود بیش از ۱۷ هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه‌های این کانون در سراسر استان ایلام موجود است.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام، ظهر چهارشنبه ۶ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: تعداد اعضای کودک و نوجوان این کانون ۸۲۴۸ نفر با محوریت فعالیت‌های کانون و کتابخانه‌ها هستند و در حال حاضر تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه‌های این کانون در سراسر استان موجود است و امسال نیز به همت معاونت فرهنگی کانون کشوری حدود ۹ هزار جلد کتاب به این مجموعه اضافه شده است.

وی افزود: تخصیص اعتبارات به این مجموعه در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و در سال جاری هم به ۶۰ میلیارد ریال رسیده است که با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: بودجه‌های عمرانی خوبی به کانون پرورش فکری ایلام تخصیص داده شد که با تزریق این اعتبارات فضاسازی‌های مناسبی در اکثر شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

 رستگار خاطرنشان کرد: در سال گذشته با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه استان و نگاه ویژه استاندار به حوزه کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی هنری «سراب باغ» سرانجام پس از گذشت چندین سال با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از خدمات این مرکز، افتتاح شد.

وی همچنین گفت: مرکز نجوم کانون بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی از محل بودجه امسال و سال گذشته برای تکمیل وارد لیست برنامه‌های اصلی عمرانی کانون شد و در حال حاضر مراحل عمرانی آن به پایان رسیده و با همت استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این رصدخانه در نظر گرفته شده است و امیدواریم با تکمیل تجهیزات تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرارگیرد و در سال آینده شاهد حضور علاقه‌مندان به نجوم، خصوصاً کودکان و نوجوانان در این مرکز باشیم.

وی یادآور شد: دومین جشنواره نماز و جشنواره قصه‌گویی در سال جاری نیز برگزار شد و در ۳ دی‌ماه سال جاری میزبان مهرواره ملی «بچه‌های اربعین» در بخش ادبی نیز بوده‌ایم.

فاطمه رستگار در پایان اضافه کرد: برگزاری جشنواره سرود و نمایش‌های عروسکی در دهه مبارک فجر، برگزاری برنامه‌های هفته مقاومت به مناسبت شهادت سرار دل‌ها شهید القدس، ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (س) و تجلیل از زنان بی‌سرپرست و مادران پیشگام در امر فرزندآوری، از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در این بازه زمانی بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617892

مهمترین اخبار ایران و جهان: