نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 12:42

بیش از ۳۳۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: به منظور کاهش چالش‌های قشر محروم، بیش از ۳۳۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در البرز اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد فلاحت کار، رئیس بسیج سازندگی استان البرز، در حاشیه سومین رزمایش جهادگران فاطمی استاندالبرز، گفت: جهادگران بسیجی این استان طی یکسال گذشته ۳۳۷ پروژه عمرانی محرومیت زدایی اعم از ساخت، تکمیل، مرمت و بهسازی خانه‌های محرومان را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: جهادگران استان البرز با تلاش‌ها شبانه روزی خود ز در یکسال اخیر صحنه‌های بزرگی آفریدند که یکی از پررنگ ترین خدمات آن ها در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی بوده است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲۸۰ هزار مترمربع از معابر روستایی و حاشیه شهرهای استان با قیر رایگان توسط جهادگران بهسازی و مرمت شده استان، اظهار کرد: این استان به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد نیازمند سهمیه ویژه قیر رایگان است.

فلاحت کار همچنین به اجرای طرح جهاد آبرسانی در این استان اشاره کرد و گفت: البرز رتبه برتر کشوری این طرح را کسب کرد زیرا چهار ماه زودتر از زمان مقرر آن را به پایان رساند.

وی افزود: در اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۶ روستای استان اقداماتی همچون ساخت سه مخزن با حجم ذخیره سازی یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، اجرای خط انتقال آب شرب در مناطق صعب العبور با طول ۱۱ کیلومتر، پیشگیری از هدر رفت شبکه آب شرب به میزان ۴۱ درصد و تعویض کامل کیت انشعابات به تعداد چهار هزار و ۵۰۰ عدد انجام شده است.

وی همچنین به اقدامات اشتغالزایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته ۲ هزار و ۹۶ فقره تسهیلات کم بهره به میزان یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده که در این راستا برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی انجام شده است.

رییس بسیج سازندگی استان البرز در ادامه با اشاره به حاشیه بزرگ این استان، اظهار کرد: استان های دیگر یک اقلیم و یک نوع گویش و یک فرهنگ دارند ولی در البرز فرهنگ و گویش های مختلف وجود دارد که اتفاقات بسیار بزرگی را در بحث اجتماعی رقم می زند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت مسکن و کاهش توان اقتصادی مردم در سال های اخیر باعث شده که ریزش هایی از لحاظ مسکن در کل کشور شاهد باشیم که این روند در پایتخت بیشتر بوده که این افراد به سمت البرز حرکت کرده اند لذا تامین مسکن این افراد نیازمند ویژه دیده شدن البرز است تا خدمات ویژه ای به محرومان این استان داده شود.

سومین رزمایش فاطمی جهادگران البرز با حضور یک هزار نفر از جهادگران در قالب ۴۴۰ گروه جهادی برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578592

مهمترین اخبار ایران و جهان: