نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 12:35

اعتراف باند سارقان به قاپ زنی 61 گوشی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 4 نفره موبایل قاپ در عملیات کارآگاهان این پلیس و اعتراف متهمان به 61 فقره سرقت خبرداد.

حسین تُرکیان،  رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره موبایل قاپی در شهر اصفهان و شکایت مال‌باختگان به پلیس، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باختگان و بررسی محل‌های وقوع سرقت با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی موفق شدند هویت باندی ۴ نفره که در زمینه قاپ‌زنی گوشی‌های تلفن همراه فعال بودند را به دست آورند.

ترکیان ادامه داد: با رصد هوشمندانه متهان مخفیگاه آنان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیاتی ضربتی هر ۴ نفر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافتند.

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۶۱ فقره قاپ زنی گوشی تلفن همراه شهروندان اقرار کردند، گفت: ارزش گوشی‌های مسروقه توسط کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در معابر عمومی از هندفری به جای گوشی موبایل برای مکالمه استفاده کنند، از نمایش گوشی موبایل در معابر و حاشیه خیابان خودداری کرده و مراقب موتورسورانی که از مقابلشان عبور می‌کنند بوده و هوشیار باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573992

مهمترین اخبار ایران و جهان: