نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 14:58

بیش از هزار معلم خرید خدمات به ظرفیت آموزشی خراسان رضوی افزوده شد

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با هدف رفع نیاز به معلم در مدارس استان اخیراً بیش از هزار معلم تازه نفس به شیوه خرید خدمات به ظرفیت آموزشی استان افزوده شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شوشتری اظهار کرد: تا قبل از این بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ معلم خرید خدمات در استان داشتیم که با همراهی انجام شده بیش از هزار معلم دیگر به این شمار افزوده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنان کمبود داریم اما مشکل اصلی برطرف شده است و در پی این هستیم تا تعداد ۲۰۰ نیروی مورد نیاز ضروری دیگر در این قالب با مجوز تهران به ظرفیت موجود بیفزاییم.

وی گفت: تقاضای جذب هزار و ۵۰۰ معلم خرید خدمات دیگر را داده‌ایم و امید داریم در سال آینده با این جذب دیگر مشکلی نداشته باشیم.

شوشتری افزود: هم اکنون کمبود معلم به شکل حاد نداریم بنابر این بیشتر به سمت کیفیت بخشی نیروهای انسانی و افزایش سطح کیفیت کار آنان می‌پردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر در قالب انواع مدل همکاری معلمان با آموزش و پرورش اعم از رسمی، حق التدریس و خرید خدمات حدود ۹۰ هزار معلم در استان داریم.

وی با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزان استان در سال جاری گفت: امسال بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی استان افزوده شد ضمن اینکه دربخش دانش آموزان اتباع خارجی نیز شاهد افزایش حداقل ۲۰ هزار دانش آموز و حتی بیشتر هستیم.

شوشتری ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده در سال تحصیلی آینده مشکلات امسال را نداشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888248

مهمترین اخبار ایران و جهان: