نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 21:14

سند مالکیت ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان صادر شد

گنبدکاووس- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ برای ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی رضاییان عصر یکشنبه در حاشیه واگذاری ۵۳ جلد سند مالکیت اراضی کشاورزی روستای مرزبن آزادشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با همراهی سازمان جهاد کشاورزی برای تمامی ۶۸۳ هزار هکتار اراضی زراعی استان سند کاداستر صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد گلستان افزود: قانون حدنگاری اراضی زراعی و باغی در راستای قانون ششم توسعه کشور و براساس تفاهم نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی که در سال ۹۹ امضا شد، در حال اجرا است.

رضاییان، تثبیت مالکیت اراضی، مشخص شدن حدود اربعه زمین و کاهش دعاوی قضایی در خصوص اختلافات کشاورزان، افزایش ضریب خرید و فروش اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از جعل اسناد و تجاوزات ملکی، افزایش ارزش معاملاتی اراضی دارای سند و ایجاد درآمد ناشی از پرداخت عوارض انتقال اسناد برای دولت را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی زراعی و باغی برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی و همراهی کشاورزان برای اجرای کامل قانون حدنگاری (کاداستر) در گلستان، گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک در ۱۴ شهرستان استان برای صدور سند مالکیت آمادگی کامل دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918804

مهمترین اخبار ایران و جهان: