نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:00

ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در کشور با الگوگیری از مازندران/ رتبه برتر بیشتر شاخصه‌های بسیج سازندگی متعلق به مازندران است

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اقدام مطلوب استان در ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی، الگویی برای سایر استان‌ها است،گفت: دوره های آموزشی جهت انتقال تجربیات برای مسؤولان بسیج سازندگی کشور در مازندران برگزار و ۸ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان‌های دیگر کشور نیز ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار محمد زهرایی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی و برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌ها مازندران در بیشتر شاخصه‌های بسیج سازندگی رتبه نخست را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و فنی رتبه برتر را دارد،گفت: همچنین رتبه برتر حمایت از گروه‌های جهادی نیز متعلق به مازندران است، بسیج سازندگی مازندران در اقتصاد مقاومتی نیز در رتبه اول تا سوم قرار دارد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اقدام مطلوب مازندران در ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی الگویی برای سایر استان‌ها است، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای انتقال تجربیات برای مسؤولان سازندگی کشور در مازندران برگزار و ۸ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان‌های دیگر کشور نیز تکثیر شده است.

زهرایی با بیان اینکه در نظر داریم ۱۲ استان مازندران با الگوگیری از بسیج سازندگی این استان در کشور داشته باشیم، بیان کرد: در سال گذشته رزمایش فاطمی ۱ و ۲ برگزار شد و رزمایش فاطمی ۳ نیز با حضور ۱۴ هزار گروه جهادی در یک هزار نقطه جفرافیایی از کشور برگزار  می شود که ۱۲ نوع خدمت را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش در سه مقطع زمانی متفاوت برگزار می‌شود، بیان کرد: در مرحله نخست مازندران به عنوان نمونه رزمایش جهادی انتخاب شده است، همزمان همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی را هم در استان داریم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202792

مهمترین اخبار ایران و جهان: