نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 11:03

پروژه‌های آبرسانی به اصفهان دنبال می‌شود

اصفهان-وزیر کشور با بیان اینکه پروژه های آبرسانی به استان اصفهان حتما دنبال می شود، گفت: تامین آب اصفهان از موضوعات جدی دولت و طرح های آبرسانی در دستور کار دولت است و لا قدرت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدی وحیدی صبح جمعه در نشست با نمایندگان اصناف کشاورزان استان اظهار داشت: خدا را شاکرم که خدمتگزار مردمی اینچنین باصفا، فهمیده، موقعیت شناس و پرتلاش هستم.

وی ادامه داد: حقیقتاً از مردم خوب استان اصفهان بالاخص نمایندگان اصناف کشاورزان تشکر می‌کنم و خداوند را شاکرم که امشب در چنین جلسه‌ای حضور داشتم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با مسئله آب اینکه در گذشته چه اتفاقاتی افتاده را کنار می‌گذاریم اما از اولین مسائلی که دولت سیزدهم با آن مواجه شد مسئله تأمین آب آشامیدنی در برخی استان‌ها بود.

وحیدی افزود: در این میان مسئله آب اصفهان همیشه در محور بحث‌ها بوده و هست و باید برای این موضوع مهم گام‌های اساسی برداشت. ریاست جمهوری بارها در خصوص آب استان اصفهان جلسات متعددی برنامه‌ریزی و موضوع را پیگیری کرده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: هر موقع اسم آب استان اصفهان می‌آید ریاست جمهوری میگویند «بدون تردید هرکاری لازم است انجام دهید.»

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبرسانی به استان اصفهان حتماً دنبال می‌شوند؛ تأمین آب اصفهان از موضوعات جدی دولت و طرح‌های آبرسانی در دستور کار دولت است و با قدرت دنبال خواهد شد.

همفکری ذی‌نفعان در تدوین جدول منابع و مصارف آب ضروری است

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: قالب هفته‌هایی که تهران برای پیگیری مسائل استان حضور می‌یابم ساعاتی را حول محور تأمین آب استان با وزیر محترم کشور گفتگو می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در ادوار گذشته نشان داده‌اند به صورت معنادار در اوج بحران برای یکدیگر به میدان می‌آیند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در برف اخیر استان چهارمحال و بختیاری ۲۳۵ گروه از استان اصفهان به مناطق بحرانی این استان اعزام شدند.

مرتضوی افزود: مردم ما برای یکدیگر خون داده‌اند در دوران دفاع مقدس بارها و بارها خون‌شان بر خون یکدیگر ریخته شد اما در ادوار گذشته سوءتدبیرهایی با نگاه غیرعادلانه به مسائل آب فلات مرکزی کشور شد.

وی بیان کرد: گلایه‌ای به صورت مادام توسط اصناف کشاورزان استان اعلام می‌شود که قبلاً همفکری بیشتری با ذی نفعان آب می‌شد اما این همفکری و تعامل کم‌رنگ تر از گذشته شده است.

استاندار اصفهان افزود: در گذشته جدول منابع و مصارف با همفکری ذی‌نفعان تدوین و در سطح ملی ابلاغ می‌شد اما اکنون این همفکری کم‌رنگ شده که زیبنده دولت انقلابی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تخصیص‌هایی که بر منابع موجود سوار شده و اجازه نمی‌دهد مدیریت مناسبی بر حوزه آب اتفاق بیفتد از مشکلات دیگر این حوزه است.

مرتضوی اضافه کرد: طرح جامعی در وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و نیازمند پیگیری بیشتر برای ساماندهی نهایی و تعیین تکلیف است اجرای این طرح‌ها خواسته همه مردم استان اصفهان است.

به گزارش مهر، در این نشست نمایندگان اصناف کشاورزان خواستار جریان دائمی زاینده‌رود، اجرای کامل طرح‌های آبرسانی به استان و تفویض اختیار به استاندار اصفهان به منظور پیشبرد طرح‌های آبرسانی به استان شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222292

مهمترین اخبار ایران و جهان: