نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:25

راه‌اندازی دبیرخانه ملی گلیم در «عنبران»

اردبیل- فرماندار شهرستان نمین از راه‌اندازی دبیرخانه شهر ملی گلیم در عنبران خبر داد.

طیب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۰ خرداد همزمان با روز صنایع دستی جشنواره «گلیم» در عنبران نمین با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شده و دبیرخانه ملی شهر گلیم در عنبران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی این دبیرخانه و تلاش برای راه‌اندازی موزه صنایع دستی گلیم در عنبران خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با بسته‌بندی مناسب و تولیدات کیفی اهدای جوایز و سوغاتی‌های این منطقه را در قالب عرضه گلیم مناسب و با کیفیت شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نمین گفت: شهر عنبران به عنوان «شهر ملی و جهانی گلیم» معرفی شده و تلاش ما بر این است تا در سطح بین‌المللی این محصول با ارزش را معرفی کنیم.

امینی به اقدامات مؤثر مسئولان شهرستان نمین در ایجاد فرصت‌های اشتغال اشاره کرد و افزود: تعهد اشتغال ما در سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ نفر بوده که با تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراهی واحدهای صنعتی و تولیدی فرصت اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ نفری برای جویندگان کار مهیا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این میزان اشتغال همراه با پوشش بیمه‌ای و ثبت اسامی افراد مشغول به کار در قالب لیست بیمه است که راست‌آزمایی دقیق نیز در این حوزه انجام شده است.

امینی اضافه کرد: ۳۸ درصد بیشتر از تعهد شهرستان ما در سال گذشته اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شهرستان فراهم کردیم.

وی بیان کرد: امسال نیز تعهد اشتغال ما یک‌هزار و ۶۰۰ نفر است که سعی خواهیم کرد فرصت اشتغال برای سه هزار نفر را تا پایان سال مهیا کنیم.

امینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر کارخانجات فعال شهرستان نمین درخواست جذب یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نیرو کردند که به راحتی می‌توان در ماه آینده جذب این نیروهای متخصص و ماهر را در حوزه‌های مختلف انجام داد.

وی تصریح کرد: با این اشتغال ما موفق می‌شویم در ۲ ماهه اول صد درصد تعهد اشتغال خودمان را انجام دهیم و در ۱۰ ماه باقیمانده تلاشمان بر این خواهد بود تا ظرفیت اشتغال سه هزار نفری را در این شهرستان به نتیجه برسانیم.

برگزاری جشن اشتغال در نمین

فرماندار شهرستان نمین به اطلاع‌رسانی ضعیف در حوزه اشتغال و جذب نیرو اشاره کرد و گفت: با وجود اطلاع‌رسانی ضعیف اما عمده اشتغال ایجاد شده در واحدهای تولیدی نمین مربوط به اردبیل و سایر شهرستان‌های همجوار است که در این زمینه امیدواریم اولویت جذب بیکاران شهرستان نمین باشد.

امینی افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیکار در شهرستان نمین شناسایی شده که امسال تلاش می‌کنیم همه این افراد وارد بازار کار شده و در آخر سال جشن ریشه‌کنی بیکاری و اشتغال همه جوانان منطقه را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال با همراهی بانک‌های عامل ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده که عمده آن مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بوده است.

امینی با گله‌مندی از مدیران بانک‌های عامل در پرداخت نکردن برخی از تسهیلات اشتغالزا اضافه کرد: همکاری بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی کم رنگ بوده که امیدواریم امسال با همراهی بیشتر پرداختی‌های مناسب را به ویژه از محل تبصره ۱۶ و. ۱۸ در حوزه اشتغال شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نمین بیان کرد: شایسته است بانک‌ها در دریافت ضمانت وام‌گیرندگان از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز کرده و شرایط مناسبی را برای جذب این تسهیلات مهیا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224048

مهمترین اخبار ایران و جهان: