نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 21:53

گمرک البرز آمار دقیق صادرات از مبادی استان را ارائه دهد

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه گمرک آمار دقیق صادرات از مبادی استان ارائه دهد، گفت: بر مبنای توانمندی‌های صادراتی استان بدنبال بسته‌های تشویقی برای تجار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اعلام برنامه‌ای مشخص از صادرات استان از طریق کارگو پیام، افزود: اداره گمرک استان باید آمار دقیقی از این امر ارائه دهد تا تدابیر متناسبی برای حمایت و پیگیری یارانه سوخت داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش بهره برداری تخصصی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام با برنامه ریزی و خرد جمعی در ابعاد استانی و ملی باید در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی گفت: از اداره کل گمرک استان انتظار می‌رود که با شفاف سازی و احصا آمار دقیق در راستای توسعه صادرات غیرنفتی استان تحول ایجاد کند.

وی افزود: بر مبنای آمار دقیق گمرک و توانمندی‌های صادراتی استان می‌توان برنامه ریزی و بسته‌های تشویقی برای این منظور در نظر گرفت.

استاندار البرز گفت: در بخش مسافربری فرودگاه پیام می‌توان طی تفاهم‌هایی با ایرلاین‌های مطرح کشور، نسبت به توسعه ترددها اقدام کرد.

وی افزود: برای صادرکنندگانی که بارهای خود را از مبادی گمرکی البرز ارسال می‌کنند، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225804

مهمترین اخبار ایران و جهان: