نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 14:24

افزایش ۳۱ درصدی فوتی های تصادفات گلستان در فروردین ماه ۱۴۰۲

گرگان- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده‌های برون شهری در فروردین ماه در گلستان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمود شهرکی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان فروردین تعداد کشته شدگان تصادفات در جاده‌های برون شهری استان ۳۸ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی گلستان افزود: در فروردین ماه سال جاری ۳۳۵ نفر در سوانح جاده‌های برون شهری گلستان مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص مهمترین دلایل تامه بروز تصادف در سال گذشته گفت: عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، تجاوز از سرعت مطمئنه با ۲۶ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد بیشترین اثر گذاری در تصادفات را داشته است.

شهرکی گفت: در آمار تصادفات فوتی سال گذشته بیشترین تصادفات با ۲۸ درصد در محور بزرگراهی، ۵۱ درصد در محورهای اصلی، ۱۵ درصد در محورهای فرعی و ۶ درصد در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس راه گلستان ادامه داد: یکی از مهم ترین مطالبات پلیس از نهادهای متولی این است که محورهای آق قلا- بندرترکمن، آق قلا- گنبدکاووس، گنبدکاووس- کلاله و کلاله به مراوه تپه به محور بزرگراهی تبدیل شوند تا شاهد کاهش تصادفات ناشی از انحراف به چپ و برخورد رخ به رخ خودروها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208692

مهمترین اخبار ایران و جهان: