نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1403 - 14:40

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبرداد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیر حمزه» مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد 53 میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات  47 کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

گفته می‌شود با تکمیل خط آهن خواف-هرات، افغانستان به بنادر دریایی ایران و از طریق آن به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود و این ترانزیت از طریق افغانستان باعث تقویت روابط تجاری بین آسیای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1704092

مهمترین اخبار ایران و جهان: