نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:39

هزینه 400 میلیارد تومانی سالانه برای نظافت شهر قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از هزینه 400 میلیارد تومانی سالانه برای نظافت شهری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اصفهانیان مقدم صبح امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری با 6 سازمان تابعه و مجموعه‌ای پیمانکاران یکی از بزرگ‌ترین معاونت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت به‌صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد، مطرح کرد: عملکرد این معاونت در افزایش رضایت مردم و امیدآفرینی در جامعه مؤثر است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه این معاونت همیشه در مناسبت‌های مختلف در کنار هیئات مذهبی بوده است، عنوان کرد: افزایش ضریب ایمنی شهر و تقویت فرهنگ شهری ازجمله رویکردهای معاونت خدمات شهری است.

وی با اشاره به اینکه در شهر قم 18 مناسبت ملی و مذهبی داریم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 900 ایستگاه صلواتی و موکب برپاشده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در این مناسبت‌ها بخش‌های مختلف شهرداری فعال می‌شوند، تصریح کرد: یکی از مؤثرترین سازمان‌ها در این مناسبت‌ها سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بوده است که توانسته با همکاری هیئات مذهبی این مناسبت‌ها را در سلامت کامل برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 400 میلیارد تومان هزینه نظافت شهری می‌‎شود، یادآور شد: امیدواریم با همکاری هیئات مذهبی ضمن ارائه خدمات مناسب به زائرین، شهری پاکیزه، ایمن و سالم داشته باشیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وجود 400 بوستان در سطح شهر ابراز کرد: شهر قم با سرانه بیش از 20 مترمربعی فضای سبز در این عرصه رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم برخی از بوستان‌ها را نیز در اختیار مساجد و تکایا قرار دهیم، بیان کرد: ارائه خدمات فرهنگی در بوستان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که امیدواریم هیئات مذهبی در این مسیر همکاری داشته باشند.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه تا پایان سال دو رویداد مهم نیمه شعبان و انتخابات را خواهیم داشت، اظهار داشت: از ابتدای مهرماه آئین افتتاح 170 پروژه درزمینه خدماتی، حمل و نقل و عمرانی، فضای سبز و ... آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629404

مهمترین اخبار ایران و جهان: