نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 14:28

تنها 10 درصد مساجد کشور امکان برگزاری مراسم اعتکاف را دارند

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: در سطح کشور تنها در 10 درصد مساجد امکان برگزاری اعتکاف وجود دارد و در سایر مساجد به دلایل مختلف ازجمله نبودن وسایل گرمایشی و سرمایشی امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مذهب به معنای روش است و مکتب زیرساخت مذهب است، مطرح کرد: جریان مذهبی زیرساخت حرکتی دارد و بر جریانات حماسی تاکید دارد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه قرآن بر حضور پیر و جوان تاکید دارد، عنوان کرد: هیأت منظم‌ترین جریان مردمی است که بر پایه ریتم مشخصی با ساحت‌های مشخصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف با هیأت در تعامل است، خاطرنشان کرد: اعتکاف جز در مساجد اتفاق نخواهد افتاد و هیئات نیز با مساجد گره خورده‌اند و اگر این همبستگی افزایش پیدا کند قطعا طومار دشمن پیچیده خواهد شد.

تکیه‌ای با بیان اینکه شهر قم باید در تمام امور تراز و شاخص باشد، تصریح کرد: برای قم شایسته نیست که در شهرداری آن، فرمانداری آن، استانداری آن و یا شورای شهر آن همبستگی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف توانسته سند راهبردی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تهیه کند، یادآور شد: اعتکاف به صورت منسجم و متحد در سراسر کشور شورای راهبری دارد و سند راهبری در تمام استان‌ها اجرا شده است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه شعار امسال "اعتکاف، معنویت و تمدن" است، ابراز کرد: در سطح کشور تنها در 10 درصد مساجد امکان برگزاری اعتکاف وجود دارد و سایر مساجد به دلایل مختلف ازجمله نبودن وسایل گرمایشی و سرمایشی امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629592

مهمترین اخبار ایران و جهان: