نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 14:32

حسین مرعشی: آقای روحانی شخصیت مورد اعتماد کارگزاران در این انتخابات خواهد بود

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگرگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف کارگزاران با دیگر جریانات سیاسی و حمایت کارگزاران از روحانی گفت: خیلی روشن است که آقای روحانی برای خبرگان تأیید بشوند شخصیت مورد اعتماد کارگزاران در این انتخابات خواهد بود و ایشان هم برای تهران و استان ها ستادی را مقرر کردند و فعالیت خود را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فاری، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگرگزاران سازندگی در نشست خبری این حزب گفت: در حال حاضر شرایط کشور شرایط خوبی نیست و کشور با ابر چالش هایی روبرو است و مردم به نوعی شرایط را درک می کنند و امسال پنجمین سال است که کشور تورم بالای چهل درصد را دارد و کسری بودجه و ناترازی بانک‌ها و عدم تعادل در صندوق های بازنشستگی، کمبود گاز در ایران منفی است و در سال گذشته تمام چاه های کشاورزی ایران روزانه چهار ساعت خاموشی را تجربه کردند و کشاورزی ایران ضربه خورد.

وی افزود: راه حل مسائل کشور راه حل انقلابی نیست، راه حل اصلاحی است، منظور بنده گروه های اصلاح طلب به معنای رایج نیست، کشور به اصلاحات نیاز دارد و بعضی از اصلاحات مربوط به ساختارها و مدیریت ها و رویکردهاست.

وی در ادامه گفت: سیاست زدایی از امور فنی و اجرایی کشور ظلم بزرگی بوده که دولت ها به خودشان کردند که آمدند همه مسائلی کشور را تحت تاثیر مسائل سیاسی نگاه کردند و اگر قرار باشه تمام شئونات فنی و اجرایی کشور سیاست را مداخله بدهیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم کشور در مسیر دموکراسی قرار بگیرد.

مرعشی تصریح کرد: انتخابات ماهیتش تغییر است و مردم انتخاب می کنند ولی آیا منتخبان مردم حق دارند یا داشتند مسائل پزشکی یا داروسازی را و نفت را و همه را با چوب سیاست متلاشی بکنند.

وی با اشاره به حضورش به عنوان رئیس دفتر رییس جمهور در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یاد آور شد: بنده در زمانی که آنجا بودم به یاد ندارم که دفتر رییس جمهور به انتصابات معاونت های وزرا دخالت کنند.

مرعشی در ادامه گفت: بعد رسیدیم به زمانی که همه افراد برکنار شدند و به جای رشد اقتصادی تورم به وجود آمد و در هشت سال آقای احمدی نژاد ۶۵۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد و رشد اقتصادی صورت نگرفت.

وی افزود: امیدوارم که به این باور برسیم، راه حل مسائل کشور قهر از سیاست نیست، تن دادن به راه کارهای انقلاب و دعوت مردم به خیابان نیست و بحث های بنده فراتر از جبهه اصلاحات است و اصلاحات باید به یک باور برسد.

مرعشی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ائتلاف کارگزاران با دیگر جریانات سیاسی و حمایت کارگزاران از روحانی گفت: خیلی روشن است که آقای روحانی برای خبرگان تأیید بشوند شخصیت مورد اعتماد کارگزاران در انتخابات آقای روحانی خواهند بود و ایشان هم برای تهران و استان ها ستادی را مقرر کردند و فعالیت خود را انجام می دهند.

وی افزود: بعد از اعلام نتایج صلاحیت ها می توانیم درباره ائتلاف ها تصمیم بگیریم، و بحث هم بحث ائتلاف با جبهه اصلاحات است و از امروز بحث های مشارکت مشروط در دستور جلسات جبهه اصلاحات است.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621892

مهمترین اخبار ایران و جهان: