نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 10:16

کشتی گیر تایبادی به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۲ دست یافت

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد گفت: مصطفی طغانی، کشتی گیر این خطه مرزی، در مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۲ دست یافت.

حسن شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: مصطفی طغانی، کشتی گیر تایبادی، با قهرمانی در مسابقات کشوری کشتی پهلوانی بزرگسالان که به صورت سالیانه برگزار می شود، به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۲ دست پیدا کرد.

وی افزود: پهلوان طغانی در این دور از مسابقات توانست با شکست حریفان خود، به فینال وزن مصبت ۱۰۰ کیلوگرم راه یابد و در این مرحله با غلبه بر اکبر سبحانی از اردبیل، پهلوانِ سال شد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی با هدف انتخاب پهلوان سال، طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شده است.

شاهرخی بیان کرد: این برای اولین بار است که یک کشتی گیر از خطه مرزی تایباد به عنوان پهلوانیِ سال دست می یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پهلوان مصطفی طغانی، مدال طلای مسابقات کشتی ارتش های جهان در جمهوری آذربایجان، مدال طلای مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در ترکیه، مدال نقره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام دانکلوف در بلغارستان، مدال برنز مسابقات بین المللی جام یاریگین در روسیه و مدال برنز مسابقات کشی آزاد بزرگسالان کشور را در کارنامه حرفه ای خود دارد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650392

مهمترین اخبار ایران و جهان: