نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 11:33

تلاش می‌شود در سفر رئیس‌جمهور همه استان دیده شود

استاندار زنجان با تاکید بر مغتنم بودن سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: تلاش می‌شود در این سفر همه استان دیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به زنجان اشاره و اظهار کرد: این سفر برکاتی از جنس گره‌گشایی  دارد که قابلیت حل در روال معمول را داشت ولی در بروکراسی تعریف شده گم می‌شود و یا در تقابلات بین‌بخشی به محاق می‌رود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان فرصت سفر ریاست جمهوری را مغتنم دانسته و برای پیگیری برخی مسائل به صورت خاص در دستور کار جدی قرار داده است، افزود: تلاش می‌شود همه استان در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

افشارچی با تشریح تفاوت‌های دو سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان زنجان گفت: سفر نخست پروژه‌محور و سفر دوم برنامه‌محور بود و اعتبارات به صورت یک چهارم برای آب، یک چهارم برای راه و بقیه برای سایر حوزه‌ها پیش‌بینی شده که با توجه به تصویب نهایی آن به زودی ابلاغ می‌شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سیستم دولت در ایران نقدپایه چاق است، ادامه داد: منتهی تلاش می‌شود که مشکل نیروهای شرکتی و قراردادی دولت حل شود.
وی با اذعان به مشکلات ناشی از صنعت روی در زنجان و با تاکید بر اینکه قصد لاپوشانی این آلودگی را ندارد چرا که خانواده‌اش هم در این شهر زندگی می‌کنند، افزود: از طرف دیگر این صنعت ارزش افزوده و ثروت تولید می‌کند، ولی تاکید می‌کنم که این صنعت اجازه توسعه در داخل و بیرون شهرک را ندارند.
افشارچی صادق بودن با مردم و درس گرفتن از گذشته را در مورد آغاز واگذاری مسکن‌های ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سفر ریاست جمهوری فرآیند واگذاری یک هزار و ۲۰۰ واحد با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله امکان رفت و آمد آغاز می‌شود.
استاندار زنجان به در دست بررسی بودن موضوع کاهش مبلغ اقساط مسکن ملی و همچنین سود تسهیلات اشاره کرد و افزود: من به مدل اجرایی در مسکن ملی ایراد دارم چرا که می‌شد بهتر اجرا کرد ولی در هر صورت با وجود همه زحماتی که در این پروژه‌ها کشیده می‌شود کام مردم شیرین نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در پاسخ به تجمع مردم برای حل مشکل حادثه‌خیز بودن منطقه قره‌پشتلو در سفر قبلی رئیس‌جمهور، اقدام به رفع برخی از این مشکلات شده است، ادامه داد: منتهی در این مورد، راه‌کار نهایی چهار بانده کردن محور است که باید مجوز ماده ۲۳ اخذ و بودجه لازم هم مصوب شود که زمان‌بر خواهد بود.
افشارچی با تاکید بر کمبود نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله آی‌تی افزود: کمک‌های قابل توجهی برای مراکز تربیت نیرو مصوب شده است، ولی در جذب تکنسین دست بخش خصوصی باز است و می‌توانند نیروها را جذب و نگه دارند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623948

مهمترین اخبار ایران و جهان: