نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 02:18

برگزاری یادواره شهدای مسجدسلیمان+عکس

دومین یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، در آستانه برگزاری گنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان، یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.

این یادواره روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه سال 1402 در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و به مدت 3 روز در زادگاه سردار شهید بهنام محمدی‌راد و سردار شهید رضا شهنی‌فیض ادامه پیدا کرد.

روز نخست یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان اختصاص به دانش‌آموزان دختر داشت که دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های مسجدسلیمانی در این برنامه معنوی شرکت داشتند.

همچنین جمعی از مسؤولان محلی از جمله فرمانده سپاه مسجدسلیمان در کنار دانش‌آموزان در نخستین روز از یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان حضور داشتند.

جمعی از عشایر غیور بختیاری نیز با لباس زیبای سنتی خود در کنار دیگر اقشار مردم در دومین یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان شرکت کردند.

روایت‌گری سردار حاجتی

اجرای سرود و روایت‌گری سردار میرعبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان از جمله برنامه‌های اجرا شده در روز نخست یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان بود.

روز دوم یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان به دانش‌آموزان پسر اختصاص یافت که از نقاط مختلف شهر در مصلای امام خمینی(ره) محل برگزاری یادواره تجمع کردند.

 اجرای سرود حماسی

 

در این روز هم جمعی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و مسؤولان محلی در کنار دانش‌آموزان در یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان شرکت کردند.

 حضور دانش‌آموزان

 

آخرین روز یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان مختص عموم مردم بود که اقشار مختلف مردم به‌ویژه اهالی شهیدپرور و ولایتمدار مسجدسلیمان در آن حضور یافتند و یاد شهیدان گلگون کفن را گرامی داشتند.

 خانواده‌های معظم شهدا

 

یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان همزمان با ایام‌الله دهه فجر در مصلای نمازجمعه امام خمینی(ره) این شهر واقع در محله ولیعصر(عج)، بلوار آزادی، خیابان مصلی برگزار شد که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده معظم طلبه شهید سیدمرتضی شفیعی در این آیین شرکت کردند.

حضور ائمه جمعه

همچنین جمعی از  ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان حضور یافتند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

جمعی از مردم لالی، اندیکا، هفتگل، گلگیر، عنبر، هفت شهیدان، تمبی و اهواز نیز با حضور در نخستین شهر نفت‌خیز ایران در اجلاسیه یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان شرکت کردند.

 پاینده باد وطن

 

حجت‌الاسلام سیدمرتضی مرعشی امام جمعه شهر شهید شرافت، حجت‌الاسلام محمد گرمسیری امام جمعه لالی و جمع دیگری از ائمه جمعه سراسر استان خوزستان نیز در اجلاسیه یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان حضور یافتند و یاد شهیدان را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام سیدحسن سیداحمدی امام جمعه مسجدسلیمان در این یادواره با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان به همه میهمان شهدا خوش آمد گفت.

 حضور ائمه جمعه

 

همچنین پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس نیز میهمان یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان بود که اقشار مختلف مردم این لاله بی‌نشان را در آغوش گرفتند و از تابوت نورانیش تبرک جستند.

میزبانی از لاله بی‌نشان

همچنین جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مادران شهیدان نیز در کنار پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و دقایقی با این فرزند بی‌نشان وطن نجوا کردند.

این شهید گمنام یکی از 14 لاله بی‌نشانی است که همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اهواز تشییع شدند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در 14 نقطه از استان شهیدپرور خوزستان آرام می‌گیرند.

 لاله بی‌نشان

 

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه یادواره سرداران و 1200 شهید گلگون کفن شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: اگر ما شهیدان را به‌ خوبی به جامعه معرفی کنیم، الگوهای دست یافتنی برای جوانانی هستند که آن دوران را ندیده‌اند.

وی بیان کرد: راه سعادت کشور پیمودن راه شهدا است، چون شهدا اصلی‌ترین سرمایه خودشان که جان‌شان بود را تقدیم کردند و کسی که چنین می کند دارای آرمان‌های بلندی است.

 سردار رمضان شریف

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر این آرمان‌ها را امتداد دهیم، آینده کشور، امت اسلامی و آینده مردمان این سرزمین سعادت‌مندی است که روز به روز بهتر خواهد شد.

راه ادامه دارد

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در گام نخست انقلاب پیمودیم، بسیار مستحکم است و گام دوم را بر ستون‌ها و پایه‌های گام اول استوار می کنیم.

سردار شریف در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به همت جوانان تیزهوش این ملت این راه را امتداد می دهیم و کشورمان را به عنوان کشور الهام بخش و نمونه در بین دنیا معرفی خواهیم کرد.

 ادای احترام بختیاری‌ها به شهیدان

 

شهید سیداحمد حجازی، شهید مسعود عشیری، شهید هوشنگ سلطانی، شهید محمدحسین محمودی، شهید عبدالله نظری، شهید ناصر اسلامی، شهید سلیمان جهانگیری، شهید جهانگیر باقری کاهکش، شهید بازفتی فرامرزی، شهید حسین حوریان، شهید دادبس منجزی، شهید علی‌اکبر علی خانزاده، شهید بابک چراغی، شهید فرضعلی سلیمانی، سرباز شهید شنبه تاوسه، شهید بهزاد نیکوزاد، شهید ولی ریوجان، شهید علی‌اکبر مکی‌پور، سرباز شهید خیرالله کریم‌پور صالح بابری و شهید روشن‌علی الماسیان از جمله شهدای مسجدسلیمان هستند.

 لاله بی‌نشان در آغوش دهه نودی‌ها

 

همچنین شهید همایون حیدری سیبکی، شهید عباس رعیتی، سرباز شهید مسعود مکوندی، سرباز شهید هرمز سلحشور، سرباز شهید ابراهیم قندعلی مرغان، سرباز شهید امیر موری، شهید محمدعلی عشیری، شهید ایرج بهاری‌پور، شهید الله مراد داوودی، شهید عیدی عالیپور، شهید کاووس بردبار، شهید حمید نجف‌پور شهنی، شهید کاووس علیدادی، شهید امرالله علی عبدی‌زاده، شهید علی‌رضا عالیخانی، شهید محمدعلی دلی سراکی، شهید ابراهیم جعفری، شهید حسین میرنام نیها، سرباز شهید ارسلان عسکری سبزکوهی، شهید محمدباقر جاروندی، شهید رضا بیات قلعه، شهید جمشید حاجی‌‌پور، شهید سلطان‌محمد سلطانی، شهید منوچهر جناغ، شهید سیاوش غلامی(ورناصری) و شهید هوشنگ موری از دیگر شهدای شهرستان مسجدسلیمان هستند که جان خود را فدای آرمان‌های اسلام کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657548

مهمترین اخبار ایران و جهان: