نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 19:51

هیچ‌گونه وابستگی برای انواع تعمیرات در نیروگاه نکا نداریم

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا گفت: هیچ‌گونه وابستگی برای انواع تعمیرات نداریم و کاملا تعمیرات نیروگاه در داخل شرکت تولید برق نکا انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نورالله ادبی مدیرعامل شرکت تولید برق نکا شامگاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروگاه نکا شامل بخش بخار و سیکل ترکیبی است که اولین واحد بخار آن در سال ۱۳۵۸ وارد مدار شد.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ما شامل دو واحد گاز با ظرفیت ۱۳۷ مگاوات است که یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات دارد و از سال ۱۳۸۵ وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا با تاکید بر اینکه واحدهای گازی ما از سال ۱۳۶۷ کار خود را شروع کردند، بیان کرد : این واحدها در سال ۱۳۶۹ وارد مدار شدند.

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا خاطرنشان کرد: ۲ واحد توربین انبساطی داریم که عملیات نصب آنها در سال ۸۵ به پایان رسید.

ادبی اضافه کرد: این نیروگاه سه بار طی سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ مورد بمب باران دشمن بعثی عراق قرار گرفت که قسمت عمده نیروگاه آسیب جدی دید و با همت و تلاش کارشناسان نیروگاه بازسازی انجام شد.

وی با اعلام اینکه طی دولت سیزدهم بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت تولید خالص تحویل شبکه سراسری برق کشور دادیم، گفت: این آمار در ۱۰ ماه امسال بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت است.

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا با تاکید بر اینکه تخصیص سوخت گاز به نیروگاه یکی از مهم‌ترین اقدامات ما بوده است، خاطرنشان کرد: یک واحد بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گاز و یک مجموعه بخار در نیروگاه در حال احداث است.
ادبی با بیان اینکه بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات در نیروگاه نکا بسیار مهم است، افزود: طی دوسال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار قطعه نیروگاهی برای حدود ۷۰۰ قطعه نیروگاهی بازسازی و نوسازی کنیم.

وی با اعلام اینکه هیچ‌گونه وابستگی برای انواع تعمیرات نداریم، گفت: کاملا تعمیرات نیروگاه در داخل شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق نکا با بیان اینکه نیروگاه وابستگی شدید به آب دریای خزر دارد، یادآور شد: کاهش سطح آب دریای خزر محدودیت جدی را برای نیروگاه به وجود آورده که در این زمینه پیگیری برای رفع این محدودیت‌ها در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت انجام شده است.

ادبی ادامه داد: در برنامه کوتاه‌مدت، لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه است که با پیگیری هایی که انجام شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نیروگاه مستقر شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663204

مهمترین اخبار ایران و جهان: