نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 22:23

موزه «تنوع زیستی» را رایگان بازدید کنید

معاون میراث‌فرهنگی استان البرز از رایگان شدن بازدید موزه تاریخ طبیعی واقع در پارک چمران تا پایان ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی ارباب‌نیا، معاون میراث‌فرهنگی استان البرز، روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲،گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک شهید چمران وابسته به اداره کل حفاظت محیط زیست و با مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی البرز فعالیت می‌کند که شامل انواع گونه‌های جانوری، گیاهی، سنگ‌ها و کانی‌ها است و به‌عنوان یکی از موزه‌های دیدنی البرز، می‌تواند میزبان گردشگران باشد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی البرز این موزه جانورشناسی و تنوع زیستی تعدادی از انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی‌ها، گیاهان، حشرات، سنگ‌ها، کانی‌ها، اسکلت‌های جانوری، جمجمه و سردیس گونه‌های مختلف جانوری در این موزه نگهداری می‌شود و نقش مهمی در شناساندن زیست‌بوم‌های مختلف جانوری و گیاهی به علاقه‌مندان ایفا می‌کند. 

ارباب‌نیا دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی از گروه‌های مهم برای بازدید از این موزه عنوان کرد و گفت: وجود فضای آزمایشگاهی برای آموزش بوم‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی، لیمونولوژی و تاکسیدرمی موجب شده تا دانشجویان نیز بتوانند برای ارائه واحدهای درسی عمومی تخصصی و پایه از این مرکز استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659592

مهمترین اخبار ایران و جهان: