نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 07:56

تلاش برای تخصصی کردن گمرکات کرمانشاه برای ترخیص کالا

از پیگیر اخذ مجوزهای تخصصی ترخیص برخی کالاهای وارداتی با هدف افزایش درآمدهای گمرکی و رونق بخشی به تجارت استان خبر داد

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی درآمدهای گمرکات استان کرمانشاه در دو ماهه سپری شده از سال‌جاری و افزایش ۴۲۶ درصدی آن در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به پتانسیل و ظرفیت خوب مجموعه گمرکات استان در افزایش درآمدها در حوزه ملی و استانی اشاره کرد.

وی با توجه به رشد ۶۲ درصدی درآمدهای سال گذشته گمرکات کرمانشاه در بخش استانی، افزود: حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با هدف افزایش بیش از پیش درآمدهای استانی و ملی خود در حال پیگیری اخذ مجوزهای تخصصی از گمرک ایران در خصوص ترخیص  واردات برخی کالاها برای استان کرمانشاه است.

 سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تخصصی شدن گمرکات استان در ترخیص واردات برخی کالاها، نه تنها در افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصاد استان تاثیرگذار است، بلکه رضایت تجار و بازرگانان، بدلیل کوتاه شدن زمان فرآیند واردات کالا و رفع مشکلات احتمالی پیش روی آنان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با اخذ این مجوزهای تخصصی در فرایند ترخیص کالاهای وارداتی، شاهد افزایش درآمدهای گمرکی استان خواهیم شد و این نیز برای استان نقطه قوتی خواهد بود.

عباس‌زاده تصریح کرد: همزمان با پیگری این موضوع از گمرک جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی‌های مورد نیاز نیز در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی برای کارشناسان و ارزیابان گمرکات استان کرمانشاه با همکاری دفتر آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران در حال انجام است.

وی در ادامه با توجه به پتانسیل خاص استان کرمانشاه، از جمله وجود راه آهن، داشتن چندین مرز فعال مشترک با کشور عراق، به موضوع ایجاد دهکده و پارک لجستیک در کرمانشاه و مزیت‌های آن اشاره کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با توجه به اینکه بیشترین عایدی و درآمدهای گمرکی استان کرمانشاه از محل واردات و با اخذ حقوق ورودی از کالا حاصل می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر اخذ مجوزهای تخصصی ترخیص برخی کالاهای وارداتی برای استان، می‌توان با فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد دهکده لجستیک، میزان واردات استان را به چندین برابر افزایش داد.

عباس زاده با اشاره به نقش پارک لجستیک در پویایی اقتصاد و رونق تجارت استان، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های دهکده لجستیک در افزایش واردات کالا، می‌توان درآمدهای ملی و استانی را نیز چندین برابر افزایش داد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294534

مهمترین اخبار ایران و جهان: