نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 15:21

دغدغه تامین نیروی کار در برخی استانها برای واحدهای تولیدی

زنجان-معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی برادران ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان، با بیان اینکه رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود، گفت: میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.

وی به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: حضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای باعث تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، گفت: دنیا صرفاً چند کشور خاص نیست و تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.

برادران به رویکردهای وزیر جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: تنظیم‌گری بدون دخالت دولت در سرکوب قیمت‌ها از جمله این رویکردها است و امیدواریم جهت گیری موجب رشد بیشتر شود.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می‌کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، به تاکید رئیس جمهور بر پاسخگویی دولت اشاره کرد و گفت: این رویکرد در ۲ سال اخیر در پیگیری مسائل و مشکلات از سوی دولت قابل مشاهده است.

برادران با بیان اینکه سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید، تاکید کرد: شمار جلسات منظم در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها طی فعالیت دولت سیزدهم هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1338178

مهمترین اخبار ایران و جهان: