نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 00:13

خرید گندم در لرستان ٢٠٠ درصد افزایش یافت

استاندار لرستان گفت: تا کنون ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن گندم در این مدت از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از سیلوی پنجاه هزار تنی کمالوند، با اشاره به ظرفیت سیلوهای لرستان، اظهار کرد: ظرفیت کل سیلوهای استان بیش از ۸۵۰ هزار تن است که از این میزان ۲۰۰ هزار تن دولتی است.

وی هدف از بازدید را بررسی میزان خرید گندم از کشاورزان عنوان کرد و گفت: مشاهده صف‌های کامیونی که برای تخلیه گندم در محوطه سیلو در صف ایستاده‌اند، هر چند ممکن است برای کامیون داران اذیت کننده باشد، اما برای ما مایه خوشحالی است که با فراوانی این محصول استراتژیک مواجه هستیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این بازدید در جریان برخی مشکلات سیلو قرار گرفتیم و قرار شد یک باسکول به سیلو اضافه شود.

زیویار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میزان خرید گندم از کشاورزان تاکنون، گفت: ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن گندم در این مدت خریداری شد.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده میزان خرید گندم ۱۰۰ هزار تن بیشتر از نیاز استان است، برآورد مصرف استان بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304434

مهمترین اخبار ایران و جهان: