نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 09:53

غنی‌سازی اوقات فراغت کلید موفقیت کودکان و نوجوانان است

شهرکرد- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اگر والدین خواستار موفقیت فرزندان خود هستند باید اوقات فراغت خوبی برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

افشین امیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز یک‌شنبه شروع اوقات فراغت سال ۱۴۰۲ در مرکز استان و همه شهرستان‌ها با «شعار تربیت بدون توقف» اعلام شد.

وی از پیش‌بینی ۸۶۵ مرکز اوقات فراغت با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در این استان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، فنی، مهارتی و… پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است در این زمینه والدین فرزندان خود را تشویق، ترغیب و حمایت کنند.

امیریان بیان داشت: بعد از دوران کرونا نیاز جدی به حضور کودکان و نوجوانان در مراکز آموزشی و ورزشی داریم تا انرژی درونی‌شان تخلیه شود و از موبایل و فضای مجازی دور شوند.

وی یادآور شد: مادران می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند و برای حضور دانش‌آموزان در مراکز اوقات فراغت نقش بسزایی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برخی از کلاس‌ها در طرح اوقات فراغت به‌صورت رایگان است و برخی دیگر به‌صورت همیاری است اما در مناطق محروم اجباری به پرداخت هزینه نیست، در برخی از کلاس‌ها برای تثبیت حضور بچه‌ها در دوره، شهریه حداقلی در نظر گرفته می‌شود.

امیریان افزود: اولیایی که تاکید بر آموزش و درس خواندن فرزندان خود دارند، باید این نکته را بدانند که اگر بچه‌ای فقط بر درس خواندن متمرکز شود نمی‌تواند استعدادهای درونی خود را شکوفا کند، بنابراین موفقیتی هم نخواهد داشت و متحمل آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی شده و این فشارها سبب قطع رابطه با درس می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر والدین خواستار موفقیت فرزندان خود هستند باید اوقات فراغت خوبی برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314334

مهمترین اخبار ایران و جهان: