نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:07

حرکت تاریخی رزمندگان لردگانی در تقویم ثبت شود

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت: لردگان مهد کاروان پیاده است، برای ثبت این حرکت تاریخی باید اقدامات جدی صورت گیرد پیشنهاد می‌شود یک روز در تاریخ کشور به نام لردگان نام‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بامیری صبح امروز در دیدار مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گفت: لردگان مهد کاروان پیاده است و در ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۶۵ رزمندگان از این شهر با پای پیاده و با عبور از رودخانه‌های خروشان و منطقه کوهستانی خود را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ثبت این حرکت تاریخی باید اقدامات جدی صورت گیرد پیشنهاد می‌شود با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک روز در تاریخ کشور به نام لردگان نام‌گذاری شود.

وی افزود: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی صدا و سیما فیلم سینمایی فاخری در این زمینه تولید کند چرا که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بامیری با اشاره به اینکه در شهرستان خانمیرزا ساختار اداری جدیدی از فرهنگ و ارشاد شکل نگرفته است، اضافه کرد: این مشکل در شهرستان فلارد نیز وجود دارد.

وی گفت: تنها فرهنگسرای لردگان هنوز تکمیل و تحویل داده نشده است چرا که با کمبود منابع مالی روبه‌رو هستیم همچنین در این شهر یک مصلا داریم که آن هم نیمه‌کاره است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356534

مهمترین اخبار ایران و جهان: