نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:47

عزم و آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات با برزیل

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تبریک یکصد و بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و برزیل، بر عزم و آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات با این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری تسلامی ایران که در سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا) سفر کرد، امروز (شنبه) ۲۷ خرداد ماه در پیامی یکصد‌ و بیستمین، سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و برزیل را تبریک گفت.

وی در توئیتر در این باره نوشت: ضمن صمیمانه‌ترین تبریکات به همتایم، در پایان سفر رئیس جمهور دکتر رئیسی به سه کشور آمریکای لاتین، بر عزم و آمادگی تهران برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دو کشور، افزایش تماس‌ها و ابتکارات جدید تأکید می‌کنم.

امیرعبداللهیان اخیرا در کیپ تاون با «مائورو ویرا» خارجه برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای برزیلی در کیپ تاون از آمادگی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت خبر داد و از وزیر خارجه برزیل برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم، سیاست‌های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حجم بالای روابط تجاری دو کشور گفت: برزیل را شریک بزرگ تجاری ایران می‌دانیم. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان روز جمعه هم در پیامی توئیتری انتصاب خانم آلیسیا بارسنا را به عنوان وزیر خارجه مکزیک تبریک گفت و نوشت: اطمینان دارم مناسبات دوستانه و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده مکزیک در دوره تصدی ایشان در همه زمینه‌های مورد علاقه دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290178

مهمترین اخبار ایران و جهان: