نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 11:39

نظارت ۳۹ گروه دامپزشکی بر ذبح شرعی دام/مراقب تب کریمه کنگو باشید

بندرعباس - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی هرمزگان گفت: در روز عید قربان ۳۹ گروه دامپزشکی در هرمزگان، بر ذبح شرعی دام قربانی و بهداشت گوشت نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مختار بهاری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از این شمار ۱۶ گروه ثابت و ۲۳ گروه سیار دامپزشکی است که در روز عید قربان بر ذبح شرعی دام قربانی و بهداشت گوشت در استان نظارت می‌کنند.

وی افزود: ۲۲ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۷ ناظر ذبح شرعی نیز در روز دهم ذی‌الحجه در کشتارگاه‌ها، اداره‌های دامپزشکی و میدان عرضه دام مجاز در هرمزگان آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اجرای همزمان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه عید سعید قربان در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: گروه‌های دامپزشکی هشتم تیرماه از ساعت چهار صبح تا ۱۶ عصر فعالند.

وی از مردم خواست هنگام ذبح دام، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را در نظر گرفته تا با حفظ سلامت خود و خانواده، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان بویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و ارتقاء امنیت غذایی و سلامت جامعه، نقش‌آفرینی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312578

مهمترین اخبار ایران و جهان: