نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 18:23

کاهش بهای تمام‌شده مسکن با رشد تولید در حوزه مصالح ساختمانی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه محصولات ساختمانی میزان تولید و رقابت‌پذیری پایین باعث شده قیمت تمام‌شده محصولات افزایش غیرقابل قبولی پیدا کند، گفت: آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات ساختمانی را داریم تا با افزایش تولید و رقابت در این حوزه سرمایه در گردش را افزایش دهیم.

علی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی در کشور تولید است، گفت: در سنوات گذشته بخش اعظمی از محصولات مورد نیاز از خارج از کشور وارد می‌شد که سال به سال این وابستگی کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر چه تولید در کشور افزایش یابد سرمایه و اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم به عنوان صادرکننده در جهان مطرح شویم.

وی با اشاره به اینکه با افزایش صادرات درآمد بیشتر می‌شود و تورم خود به خود کاهش می‌یابد، افزود: تورم زمانی به وجود می‌آید که نقدینگی انباشته شود و در بازار خاصی سرازیر شود در صورتی که با ورود نقدینگی به تولید تورم مهار می‌شود.

حیدری بیان کرد: با افزایش تولید سرمایه‌های نهفته و خوابیده وارد کار می‌شود و چون سرمایه در جریان است انباشت نقدینگی و تورم امکان‌پذیر نیست و اشتغال افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه محصولات ساختمانی میزان تولید و رقابت‌پذیری پایین باعث شده قیمت تمام‌شده محصولات افزایش غیرقابل قبولی پیدا کند و قیمت تمام شده مسکن سرسام‌آور باشد.

حیدری ادامه داد: آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات ساختمانی را داریم تا با افزایش تولید و رقابت در این حوزه سرمایه در گردش را افزایش دهیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112934

مهمترین اخبار ایران و جهان: