نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 10:08

افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی در موزه عمارت شهرداری اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کتاب‌ها و قرآن‌های خطی نماد اصالت و هویت شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از مدیریت ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اردبیل، آیت الله سید‌حسن عاملی در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی در موزه عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: اقدمات شهرداری اردبیل در ماه مبارک رمضان از جمله برگزاری مراسم استقبال از ماه بهار قرآن و افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی قابل تقدیر است.

وی افزود: قطعا این نمایشگاه شروعی برای برپایی نمایشگاه‌های بیشتر و گسترده‌تری در ماه مبارک رمضان سال آتی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که باید حافظ کتاب‌ها و قرآن‌های خطی باشیم که نماد هویت هستند، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کتاب‌ها و قرآن‌های خطی موجود در مسجد جامع اردبیل و سایر مساجد مورد غارت قرار گرفتند و دیگر موجود نیستند که باید هیئت امنای مساجد در حفظ و نگهداری قرآن‌های خطی بهتر عمل کنند.

وی تأکید کرد: از مسئولان و نهادهای مربوطه می‌خواهیم مخطوطات قرآنی جمع آوری و چاپ شود که نشان مدنیت و فرهنگ گذشته است و با تهیه مخطوطات قرآنی در اردبیل و جمع ‌آوری ۱۰۰۰ کتاب خطی می‌توانیم از حمایت و خدمات ویژه یونسکو برخوردار شویم.

محمود صفری، نیز در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه به پیشنهاد و دستور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان گشایش یافت؛ قدمت قرآن‌های موجود در نمایشگاه بالای ۳۰۰ سال است که از امروز برای بازدید عموم در موزه شهرداری اردبیل به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی مختلف شهرداری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان شهرداری اردبیل اقدامات فرهنگی مختلفی از جمله مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، نصب اِلمان‌های قرآنی در سطح شهر، توزیع بسته معیشتی در مناطق محروم و افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی را انجام داده است.

شهردار اردبیل با اشاره به تعداد قرآن‌های موجود در نمایشگاه بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ جلد قرآن‌ خطی با قدمت‌های مختلف در نمایشگاه موجود است که تعدادی قابل‌ توجهی از این قرآن‌ها اهدایی از طرف شهروندان است؛ همچنین قرآن‌های ویژه که از قدیمی‌ترین‌ها محسوب می‌شود در این نمایشگاه موجود است.

وی در خصوص زمان بازدید نیز گفت: نمایشگاه قرآن‌های خطی تا پایان اردیبهشت‌ماه برای بازدید عموم دایر است و علاقمندان می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ و ۲۰ الی ۲۲ ؛ همچنین بعد از ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ جهت بازدید از نمایشگاه، به موزه شهرداری اردبیل مراجعه کنند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156878

مهمترین اخبار ایران و جهان: