نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 09:22

بخش خصوصی چگونه می‌تواند تورم را مهار و تولید را رشد دهد؟

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی می‌گوید: بخش خصوصی با ایفای درست نقش خود در بازار اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کننده دولت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سال 1402 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده که لازمه تحقق این شعار همکاری تمام بخش‌ها از جمله بخش دولتی، بخش خصوصی و مردم است.

قوای سه گانه، بخش خصوصی و مردم هر کدام به سهم خود نقشی در تحقق این شعار دارند که اگر به درستی به ایفای نقش بپردازند، علاوه بر کاهش تورم و رشد تولید، شاهد شکوفایی اقتصاد در کشور خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی 

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی در رابطه با نقش بخش خصوصی در تحقق شعار سال گفت: یکی از وظایف مهمی که بخش خصوصی در این مهم دارد سرمایه‌گذاری در بخش R&D یا تحقیق و توسعه برای ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی است، چرا که هرچه تولیدات با کیفیت‌تر و با کمیت‌تر باشد، استقبال مردم از خرید کالاهای ایرانی افزایش و به دنبال آن واردات کالاهای خارجی کاهش می‌یابد که حاصل آن رونق واحدهای تولیدی داخل کشور و اشتغال جوانان است.

احمدرضا هدایتی تشدید تلاش‌ها برای افزایش بهره‌وری در مجموعه‌های تولیدی در راستای کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد و گسترش تعاملات علمی و تجربی با دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی در زمینه‌های مختلف را از دیگر راهکارهای موثر در این زمینه برشمرد و افزود: امروز اکثر واحدهای تولیدی بخشی از سود خود را بابت فرسودگی ماشین آلات و روش‌های سنتی و قدیمی تولید هزینه می‌کنند که اگر بستری برای تعاملات علمی و تجربی با دانشگاه‌ها فراهم شده و با روش‌های نوین تولید آشنا شوند، قطعا روند تولید شتاب بهتری گرفته و از هزینه‌های آنان خواهد کاست.

جدی گرفتن آموزش و استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده 

وی همچنین جدی گرفتن آموزش و استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده متناسب با موضوع را از دیگر راهکاری مفید دانست و افزود: اولویت دادن به منافع بلندمدت به جای منافع کوتاه‌مدت در راستای تقویت بلوغ فکر اقتصادی، اجتناب از احتکار و گرانفروشی و سایر اقداماتی که باعث ایجاد اختلال در نظام اقتصادی می‌شود، گسترش تعاملات بین بخشی با هدف جایگزینی رفاقت به جای رقابت در عرصه تولید در داخل کشور نیز می‌تواند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشد.

لزوم ارتقای کیفیت محصولات برای حضور در بازار

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه تقویت ارتباط با کشورهای خارجی به منظور ایجاد بسترهای صادراتی می‌تواند بخش خصوصی را در این زمینه یاری دهد، گفت: هرچه کیفیت محصولات تولیدی بیشتر و قیمت‌ آن پایین‌تر باشد، مردم استقبال بیشتری به خرید آن نشان می‌دهند که این مسئله می‌تواند اعتماد مشتریان داخلی و خارجی را فراهم کرده و امکان استمرار حضور بلندمدت در بازارها را فراهم کند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134734

مهمترین اخبار ایران و جهان: