نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:10

۱۸۰ روستای البرز با تنش آبی مواجه هستند

کرج- استاندار البرز با اشاره به ضرورت گسترش طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان گفت: ۱۸۰ روستای البرز هم‌اکنون با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در نشستی که با حضور معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در کرج برگزار شد، با اشاره به ضرورت گسترش طرح جهاد آبرسانی به روستاهای البرز اظهار کرد: ۱۸۰ روستای البرز هم‌اکنون با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: ۲۰ روستای استان فاقد تأسیسات آبرسانی است که باید با الحاق این روستاها به طرح بزرگ جهاد آبرسانی مشکل آنها برطرف شود.

استاندار البرز تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی استان در حال پیگیری است و شرکت آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز آماده شروع مرحله دوم جهاد آبرسانی به روستاها هستند.

کمک خیرین البرز ظرفیت مناسبی برای شتاب‌بخشی به جهاد آبرسانی روستایی

مهدی خان احمدی، معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در این نشست با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و فاقد تأسیسات آبرسانی گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و کمک خیرین البرز ظرفیت مناسبی برای شتاب بخشی به طرح جهاد آبرسانی روستایی است.

وی تاکید کرد: امروز پروژه‌های آبرسانی توسط گروه‌های جهادی متخصص با نگاه فنی در کنار تفکر جهادی به یک الگوی مناسب و راهگشا در کشور تبدیل شده است.

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۶ روستای البرز

حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای البرز نیز در این نشست گفت: مرحله اول طرح محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی در ۶ روستای تابعه شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

وی افزود: احداث ۲ مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، یک مخزن هوایی، ۳۵ کیلومتر لوله گذاری و نصب و بازسازی ۲ هزار انشعاب آب با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در مدت کمتر از یکسال در روستاهای هیو، سلطان آباد، خیرآباد، ایقربلاغ، قاسم آباد و بختیار به پایان رسید.

وی گفت: با توجه به تنش آبی در ۱۸۰ روستای استان البرز ضرورت دارد مجموعه وزارت نیرو و سپاه همچون مرحله اول طرح جهاد آبرسانی با کمک یکدیگر مرحله دوم را آغاز کنند.

نامداری تاکید کرد: برای محرومیت زدایی از این روستاها در مرحله دوم می‌توانیم ۹۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171778

مهمترین اخبار ایران و جهان: