نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 21:50

گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در گلستان

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی مهیائی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برای حضور استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهارکرد: استان گلستان جزو ۱۰ استان اول کشور به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها است اما متأسفانه به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای در رده‌های انتهایی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تصریح کرد: راه برون‌رفت از بسیاری از چالش‌هایی چون تولید ناخالص پایین، پایین بودن نرخ درآمد سرانه و غیره که در استان با آن مواجه هستیم، سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری با اعتبارات محدود دولتی قابل اجرا نیست و باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.

مهیائی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر و منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، بهترین فرصت سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: برای معرفی شایسته ظرفیت‌های استان و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری تهران، شهرداری‌های سطح استان فرصت‌های شهر را شناسایی و ضمن اولویت‌بندی، با تأیید فرمانداران به اداره‌کل میراث فرهنگی استان اعلام کنند.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را در کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری استان مطرح و با اخذ مصوبه و اجرای اقدامات قانونی آن، زمینه را برای جلب و ترغیب سرمایه‌گذاران ملی در استان تسهیل کنیم.

مهیائی با تأکید بر اهمیت این رویداد ملی برای معرفی استان، اضافه کرد: حضور فعال شهرداری‌های سطح استان در نمایشگاه گردشگری تهران و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری استان، توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ارزیابی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اضافه کرد: بافت تاریخی استرآباد (گرگان) ظرفیت خوبی است که می‌تواند در نمایشگاه تهران به‌عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت ملی شده در سطح کشور معرفی و بسته‌های سرمایه‌گذاری آن ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد استان گلستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح استان با حضوری هر چه باشکوه‌تر در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یابد و معرفی شایسته‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963978

مهمترین اخبار ایران و جهان: