نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 16:27

پویش «هیس‌طوری» در مدارس اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پویش ملی کتابخوانی «هیس طوری» با هدف آگاه سازی تاریخ استعمار و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدغلامحسن خلیلی موسوی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای پرورشی این اداره کل اظهار کرد: پویش ملی کتابخوانی «هیس طوری» با هدف آگاه سازی تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این پویش در بستر شاد نیز فراهم شده است و دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و ضمن ارائه نظر به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس نوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: پویش «هیس‌طوری» نه تنها زمینه مطالعه و کتابخوانی را برای دانش آموزان دهه هشتادی فراهم کرده است بلکه دانش آموزان با زبان ساده و روان می‌توانند نسبت به وقایع تاریخ استعمارگری در کشورهای جهان اطلاع پیدا کنند.

موسوی همچنین بر لزوم تطابق برنامه‌های پرورشی و فرهنگی با سند تحول بنیادین و ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: ما باید توجه کنیم که دانش آموز در تمامی شش ساحت تربیتی مذکور در سند تحول به طور متوازن تربیت شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب و ارزیابی و پیگیری فعالیت‌های پرورشی شد و افزود: بومی‌سازی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در سطح منطقه از موضوعات مهم بوده و باید در ارزیابی نواحی و مناطق ظرفیت‌های پرورشی هر شهر یا منطقه مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968178

مهمترین اخبار ایران و جهان: