نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 20:24

اعلام وضعیت اضطراری از سوی «جو بایدن» در کالیفرنیا

بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس‌ جمهور آمریکا به دلیل وقوع طوفان های زمستانی امروز در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز امروز یکشنبه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا به دلیل وقوع طوفان های زمستانی شدید در ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است که رئیس جمهور آمریکا دستور ارائه کمک به مناطق متأثر از طوفان‌ های شدید زمستانی، سیل و رانش زمین را صادر کرده است.

گزارش ها در این خصوص از جان باختن دست کم ۱۹ نفر در طوفان های زمستانی خبر می دهند که از اواخر دسامبر در کالیفرنیا آغاز شده است.

«گاوین نیوسام» (Gavin Newsom) فرماندار کالیفرنیا در این باره گفت: رویدادهای آب و هوایی در ۲ سال گذشته بیشتر از آتش سوزی‌ های جنگلی موجب کشته شدن مردم شده است.

وب‌سایت نشریه نیویورک پُست هم چندی پیش اعلام کرد بر اثر مشکلات مربوط به سرمای شدید و طوفان زمستانی در این مناطق مختلف این کشور تاکنون ۶۰ نفر کشته شده‌ اند.

شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» پیشتر خبر داده بود که تا کنون دست‌کم ۲۳ نفر در ایالت های اوکلاهاما، کنتاکی، میزوری، تنسی، ویسکانسین، کانزاس، نبراسکا، اوهایو، نیویورک، کلرادو و میشیگان، بر اثر طوفان زمستانی و سرمای شدید، کشته شده‌اند. پیش از این اعلام شده بود که تاکنون ۱۵ نفر براثر طوفان برف و کولاک شدید در مناطق مختلف این کشور، جان خود را از دست داده‌اند.

پدیده طوفان عظیم زمستانی که با بارش سنگین برف و کاهش شدید سرما همراه است از چندی پیش مناطق وسیعی از آمریکا را در برگرفته و موجب لغو هزاران پرواز، یخ‌بندان‌های شدید، و قطعی‌های گسترده برق شده است.

طوفان زمستانی همچنین موجب کاهش بی سابقه تولید گاز طبیعی در آمریکا و قطع گسترده برق در شماری از ایالت ها شده است. خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده بود که تولید گاز در آمریکا به دلیل کولاک و طوفان شدید به میزان ۲.۸ میلیون متر مکعب کاهش یافته که بیشترین میزان کاهش طی بیش از یک دهه گذشته است. بلومبرگ همچنین افزود که میزان تقاضای داخلی برای گاز به بالاترین سطح از آغاز سال ۲۰۱۹ رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979134

مهمترین اخبار ایران و جهان: