نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 12:20

الهیان: مجلس از تحول در نظام آموزش و پروش حمایت می‌کند

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: مجلس از رویکرد انقلابی و جهادی و تحول در نظام آموزش و پروش حمایت می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی  به ریاست زهره الهیان دبیرکل این جمعیت برگزار شد.

زهره الهیان دبیرکل جمعیت اعتلای نیروهای انقلاب اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه این جمعیت  با هدف حمایت از ظرفیت های تخصصی ملت شکل گرفته است، اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت های مردمی و گروه های میانی همواره مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری از دولت ها بوده است که فکری به حال ظرفیت تخصصی ملت کنیم. 

وی ادامه داد: اکنون به لحاظ نخبگانی دارای ظرفیت هایی در کشور هستیم که عمیق و گسترده  و فعال بوده و خودجوش فعالیت هایی دارد که برخی از امور در وزارت آموزش و پرورش نیز به کمک همین ظرفیت ها در حال پیشروی است.

الهیان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که استعدادهای نخبگانی شناسایی و پروش یابد تا برای آینده کشور کادری متخصص و متعهد در اختیار داشته باشیم و در خدمت مدیران قرار بگیرند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پشتوانه دولت باید یک تشکیلات تخصصی و منسجم با رویکرد تخصصی در حوزه های مختلف باشد، گفت: تربیت نیروهای تخصصی و دلسوز با روش های سنتی قابل تجمیع نیست. 

وی بر تحول در بدنه آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: مجلس از رویکرد انقلابی و جهادی و تحول در نظام آموزش و پروش حمایت می‌کند. 

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: باید آسیب ها در حوزه آموزش و پرورش بررسی و در جهت رفع آن تلاش کرد و برای تغییر باید تحول رویکردی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. 

در این نشست پیشنهاداتی در مورد مباحث مختلف آموزشی و تربیتی مطرح شد و  بر اولویت قرار گرفتن مباحث مربوط به اموزش و پرورش در سطوح عالی تاکید شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593378

مهمترین اخبار ایران و جهان: