نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 09:39

راه‌اندازی موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی در کرمانشاه

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمانشاه، از راه‌اندازی موسسه خیریه برای درمان رایگان کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمید خسروی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موسسه‌ای با حضور مجمع خیرین در حوزه ناهنجاری‌های مادرزادی اطفال و کودکان که حمایت از ۵۶ نوع بیماری را شامل می‌شود در استان راه‌اندای شده که ریاست مجمع برعهده حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه است و در راستای کمک به خانواده‌ها تمام هزینه‌های درمانی و جراحی کودکان از طرف موسسه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی مختلفی در استان از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، خودکشی، طلاق، کودکان‌کار وجود دارد که زنجیره‌‌وار به هم وصل هستند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین، گفت: ۳۶ محله حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه داریم که ۱۳ محله از آن شدت آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

وی یادآور شد: کنترل و کاهش محلات حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیرمجاز مستلزم این است تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ستاد بازآفرینی شهری، بهزیستی، کمیته امداد و... پای کار بیایند.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: خیلی از موضوعات آسیب‌های اجتماعی استان در قالب ۷ کارگروه ذیل شورای اجتماعی که با عضویت تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود؛ پیش خواهیم برد.

خسروی با اشاره به وجود ۵۴۶ سازمان مردم نهاد در استان، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ سمن در حوزه‌های مختلف از این تعداد به نوعی غیرفعال هستند که در طی چند سال اخیر هیچگونه فعالیت نداشته و تنها مجوز سمنی را گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از مابقی سمن‌ها که تقریبا فعال و نیمه‌فعال هستند و مجوزهای خود را هر ۲ سال یک‌بار تمدید می‌کنند تنها تعداد محدودی در حوزه‌های اجتماعی ورود کرده‌؛ خیلی‌ها خیریه هستند و خود کار خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، حدود ۲ هزار گروه جهادی در استان داریم که اکثرا فعال اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ که سازمان امور اجتماعی تشکیل شده تا سال ۱۴۰۲ در حوزه سمن‌ها، ۲ دوره انتخابات برگزار شده که ۲ نماینده سمن‌ها در شورای توسعه سمن‌ها معرفی می‌شوند و به نمایندگی از سایر سمن‌ها در شورای توسعه سمن‌ها با حضور مدیران نظرات خود را بیان می‌کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593078

مهمترین اخبار ایران و جهان: