نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 00:41

چهارمحال و بختیاری میزبان اختتامیه جشنواره «دانایی توانایی»

مدیر‌کل فرهنگی، هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره دانایی توانایی در چهارمحال و بختیاری، گفت: هدف این جشنواره افزایش سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به مناسبت میزبانی این استان از اختتامیه جشنواره دانایی توانایی دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: این جشنواره سال گذشته در بین ۴۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار و بالغ بر ۷۰۰ هزار کتاب غیردرسی مطالعه شد.

مدیر‌کل فرهنگی، هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند سیر جشنواره، افزود: مسابقه کتابخوانی در سه سطح مدرسه، منطقه و سپس استانی برگزار شد.

وی عنوان کرد: راه یافتگان به مرحله استانی کتاب معرفی شده را خوانده و سپس شرکت‌کنندگان برای سومین بار گلچین شده و برگزیدگان به مرحله کشوری راه یافتند.

پورثانی، گسترش فرهنگ مطالعه، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر، حمایت از دانش‌آموزان مولف، بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان، توسعه، تقویت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با کتاب و مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب شناخت، آموزش و فرهنگ را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مجموعه برنامه‌های آموزش پرورش در حوزه کتاب و کتاب خوانی

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای افزایش سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان، گفت: جشنواره هیستوری، پویش کتابخانه خودت را بساز، باشگاه کتابخوان‌های حرفه‌ای و تجهیز کلاس‌های مدارس به کتابخانه‌های کلاسی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان سراسر کشور است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592978

مهمترین اخبار ایران و جهان: