نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 23:19

برگزاری ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق در تهران

در ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق که امروز به ریاست معاونان وزرای خارجه در تهران برگزار شد، ضرورت اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اشغالگری صهیونیست ها مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق امروز (یکشنبه) سوم دی ماه به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و «محمدحسین بحرالعلوم» معاون وزیر خارجه عراق در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

علی باقری در این نشست روابط ایران و عراق را مثال زدنی توصیف کرد و با تمجید از فرهنگ پربار و صلح ساز اربعین به میزبانی دولت و ملت عراق، بر مسؤولیت تاریخی دو کشور برای حمایت از وحدت جهان اسلام و ثبات بخشی به منطقه غرب آسیا تأکید کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه، با برشمردن عرصه‌های متعدد همکاری‌های منطقه‌ای ایران و عراق، خواستار جدیت مضاعف در پیشبرد پروژه‌های مشترک و به بار نشاندن عرصه‌های عینی هم افزایی در حوزه اقتصادی شد.

محمدحسین بحرالعلوم معاون وزیر خارجه عراق هم ضمن برشمردن ظرفیت‌های همکاری دو کشور در غرب آسیا، جهان اسلام و بازار انرژی، بر ضروت تداوم همکاری و گفت‌وگوهای دو کشور به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین حمایت از امنیت منطقه تأکید کرد.

دو طرف در ادامه، با حمایت از مردم فلسطین و غزه بر ضرورت تقویت تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کردند.

طرفین همچنین لزوم اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اشغالگری ۷۵ ساله صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین را مورد تأکید قرار دادند.

معاونان وزرای خارجه دو کشور در ادامه پرونده‌های امنیتی و کنسولی را هم مورد بحث و بررسی قرار داده و بر اجرای سریع و کامل توافقات موجود تأکید کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614934

مهمترین اخبار ایران و جهان: