نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 11:43

پایش زیست محیطی ۲۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش زیست محیطی بیش از ۲۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

کامبیز خلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پایش زیست محیطی ۲ هزار و ۲۳۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی اظهار کرد: هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی، که توسط کارشناسان و آزمایشگاههای معتمد انجام میگیرد بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و واحدهای تولیدی استان، وبرخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه است.

خلیلی افزود:  پایش مستمرو گاها سرزده از  واحد‌های صنعتی، خدماتی و در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش ها درشش ماهه نخست امسال، تعداد 321 اخطاریه رفع آلودگی نیزصادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود و در صورت استمرار در نقض قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

 استان مرکزی رتبه  چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است  و دارای ۳۷ شهرک و ناحیهٔ صنعتی فعال می‌باشد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572678

مهمترین اخبار ایران و جهان: