نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 18:09

باران در اغلب شهرها و یخبندان در 14 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 23 آذر در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت، گفت: فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 22 آذر سامانه بارشی که امروز وارد کشور شده است، کل نیمه غربی کشور را دربرمی‌گیرد، شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 23 آذر در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت و روز جمعه فقط در شمال شرق و نوار شرقی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت در مناطقی که بارش داریم کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر بارش به شکل برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز شنبه 25 آذر در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی گفت: از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ تا بعدازظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴، وزش باد شدید با بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات‌ و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر‌ روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان، پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، خرم‌آباد، زنجان، شیراز، شهرکرد، سنندج، قزوین، کرمانشاه، یاسوج و همدان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602878

مهمترین اخبار ایران و جهان: