نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 09:38

برگزاری ۱۰۳ محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور استان قم گفت: در دهه آخر ماه صفر ۸۷ جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز ۱۰۳ جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم‌، مُبلغ اعزام کردیم که این جلسات به صورت کاملا صلواتی و به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) و احیای ذکر ائمه‌اطهار(ع) برگزار شده است.

علی حسنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توصیه اهلبیت(ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه در منازل افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل‌بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) می‌فرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند چهره‌اش را بر آتش دوزخ حرام مى‌کند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: گرفتن روضه خانگی در روایات مختلفی از اهلبیت(ع) سفارش شده است و بعد از شهادت امام حسین(ع) ائمه در ترویج این روضه‌ها تلاش نموده و در منازل خودشان نیز مجالس را برگزار و حتی شعرا را دعوت می کردند و صله می‌دادند. 

حسنی‌پور ادامه داد: مثلاً امام سجاد(ع) خرج چهل سال زندگی فرزدق شاعر معروف را یکجا به پاس یک شعر برای اهل‌بیت هدیه دادند. 

وی گفت: برپایی مجالس روضه خانگی علاوه بر اینکه حسنات زیادی دارد، بخاطر حضور خانواده و همسایه‌ها، باعث انجام صله رحم نیز می‌شود، علما هم روضه خانگی را توصیه می‌کردند، به گونه ای که آیت الله قاضی می‌گفت: روضه خانگی سبب گشایش امور می‌شود، یا آیت الله بهجت جلسات امام حسین(ع) را شعبه‌ای از کربلا توصیف می‌کردند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور افزود: گروه جهادی تبلیغی سفیران نور با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) و گفتمان امامین انقلاب و جهاد تبیین و احیای روضه‌های خانگی، با اعزام سخنران و روضه‌خوان به منازل، این امر سفارش شده را احیا نموده است.

حسنی‌پور گفت: در دهه آخر ماه صفر ۸۷ جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز ۱۰۳ جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم‌، مُبلغ اعزام کردیم.

وی در پایان گفت: این جلسات به صورت کاملا صلواتی و به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) و احیای ذکر أئمه‌اطهار برگزار شدند.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608934

مهمترین اخبار ایران و جهان: