نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 13:12

سفرایی که رونوشت استوارنامه خود را تقدیم و دیپلمات‌هایی که با امیرعبداللهیان خداحافظی کردند

سفرای جدید آفریقای جنوبی، بلژیک، ژاپن، بورکینافاسو، پاکستان و نیکاراگوئه ضمن دیدار با امیرعبداللهیان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرده و سفرای ترکمنستان و قزاقستان هم در پایان ماموریت با او خداحافظی کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفرای جدید آفریقای جنوبی، بلژیک، ژاپن، بورکینافاسو، پاکستان و نیکاراگوئه عصر سه‌شنبه 28 آذر ماه رونوشت استوارنامه‌های خود را تقدیم حسین امیرعبداللهیان کرده و سفرای ترکمنستان و قزاقستان نیز در پایان ماموریت خود با وزیر امور خارجه خداحافظی کردند.

فرانسیس مولوی، سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران هم در آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.میشل مالهرب سفیر جدید پادشاهی بلژیک هم دیگر سفیری بود که رونوشت استوارنامه خود را تسلیم امیرعبداللهیان کرد.

او عصر روز سه‌شنبه 28 آذر ماه و در آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم رئیس دستگاه دیپلماسی کرد.

توسکادا تاماکی سفیر جدید ژاپن هم عصر سه‌شنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

محمدی کابوره سفیر جدید جمهوری بورکینافاسو هم عصر سه‌شنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه و دیدار با امیرعبداللهیان رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.

محمد مدثر تیپو سفیر جدید جمهوری اسلامی پاکستان هم از دیگر سفرایی بود که عصر سه‌شنبه با امیرعبداللهیان دیدار و در آستانه ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کرد.

دیگر سفیری که روز گذشته با حضور در محل وزارت امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کرد، رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر جدید جمهوری نیکاراگوئه بود.

به گزارش فارس، احمد قربانف، سفیر ترکمنستان در تهران نیز عصر سه‌شنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه و در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

اسخت اورازبای، سفیر جمهوری قزاقستان در تهران نیز که ماموریتش پایان یافته دیگر دیپلماتی بود که با امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610478

مهمترین اخبار ایران و جهان: