نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 10:09

افت منابع زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در حوزه منابع زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چندساله اخیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،؛ محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه طرح بازار آب در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: در حوزه منابع زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چندساله اخیر است.

وی اضافه کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از دغدغه‌های ما در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در استان سمنان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب، کشاورزان را به مدیریت مصرف، کاهش برداشت، افزایش راندمان و صرفه‌جویی ترغیب کنیم.

صادقی گفت: در طرح بازار آب ضمن افزایش راندمان کشاورزان و ارتقای توان اقتصادی آنان، حق‌السهم آب کشاورزان تغییر نخواهد کرد و با این مهم در تلاش برای حفظ اقلیم منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت صرفه‌جویی از سمت کشاورزان از طریق به‌کارگیری سامانه‌های نوین و مدیریت بهینه مصرف، آب باقیمانده برای سایر موارد به‌خصوص صنعت به فروش خواهد رسید که این تأمین مالی در ارتقای اقتصادی کشاورزان نیز تأثیر شایانی خواهد داشت.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557334

مهمترین اخبار ایران و جهان: