نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 12:12

مصوبه ماده 22 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری یاسوج باطل شد

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد از ابطال ماده 22 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری یاسوج تعرفه عوارض، بهای خدمات مزایده اموال و املاک و مستغلات اعم از فروش و اجاره به میزان 2.5درصد بهای معامله آن با پیگیری بازرسی این استان خبرداد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌ عمومی بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی در این رابطه توضیح داد: با توجه به اصل (۱۰٥) قانون اساسی، مبنی بر اینکه تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین اسلام و قوانین کشور باشد، بازرسی حسب اختیارات و وظایف مصرح در ماده (٢) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، مصوبه شورای اسلامی شهر یاسوج درخصوص «تعرفه عوارض، بهاء خدمات مزایده اموال و املاک و مستغلات اعم از فروش و اجاره به میزان 2.5 درصد بهای معامله آن» را مورد بررسی قرارداد.

وی ادامه داد: بر این اساس مشخص شد که این مصوبه برخلاف قوانین و مقررات مربوطه بوده از این رو به استناد تبصره (٢) ماده (٢) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور نسبت به تشکیل پرونده و ارائه گزارش آن جهت ابطال در دیوان عدالت اداری کشور اقدام کرد.

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیگیری این موضوع، دیوان عدالت اداری نیز براساس گزارش این بازرسی‌کل، رأی به ابطال مصوبه از تاریخ تصویب کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540778

مهمترین اخبار ایران و جهان: