نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 07:21

تشکیل هیات‌های اجرایی در ۱۹ حوزه انتخابیه زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه مهلت قانونی برای تعیین هیات‌های اجرایی در حوزه‌ها به پایان رسید، گفت: معتمدان مردمی هیات‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۹ حوزه استان زنجان مشخص شدند.

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس قانون، هیات‌های اجرایی هر حوزه از سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر عضو حقیقی شامل معتمدین مردم تشکیل می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، فرمانداران و بخشداران با دعوت از معتمدین تایید شده توسط هیات نظارت، انتخابات داخلی را در تمامی حوزه‌های اصلی و فرعی برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی از معتمدین مردم تشکیل می‌شوند، گفت: مردمی‌بودن انتخابات، شاخص‌ترین ویژگی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.

رفیعی افزود: هیات‌های اجرایی وظایف و اختیارات مهمی در فرایند برگزاری انتخابات دارند و مسئول صحت جریان انتخابات در حوزه انتخابیه خود هستند.

گفتنی است ثبت‌نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت نام تأییدیه و شناسه پیگیری گرفته‌اند، از ۲۷ مهرماه جاری به مدت ۷ روز و به‌صورت الکترونیکی(غیرحضوری) خواهد بود.

شایان‌ذکر است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان در مجلس شورای 5 نماینده دارد، یک نماینده از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود، یک نماینده از حوزه انتخابیه خدابنده، یک نماینده از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه و دو نماینده از حوزه انتخابیه زنجان و طارم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537378

مهمترین اخبار ایران و جهان: