نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 15:59

امام جمعه‌ رباط‌کریم: مقاومت فلسطین متأثر از فرهنگ بسیج است

امام جمعه رباط‌کریم گفت: مقاومت فلسطین متأثر از فرهنگ بسیج است و تفکر و فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی امروز آمریکا و اسرائیل را در غزه به زانو درآورده و به قبول شکستی سنگین وا داشته است.

‍به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) رباط‌کریم برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از هر نظر یک الگوی کامل و بی‌نظیر نه تنها برای بانوان بلکه کل بشریت است.

وی در بخش دیگری از خطبه بسیجیان مخلص و خداجو را در طول ۴ دهه گذشته در همه عرصه‌ها منشأ خدمات ارزشمندی دانست و گفت: امروز بسیج به الگویی موفق برای مسلمانان انقلابی به ویژه در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

امام جمعه رباط‌کریم افزود: مقاومت فلسطین متأثر از فرهنگ بسیج است و تفکر و فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی امروز آمریکا و اسرائیل را در غزه به زانو درآورده و به قبول شکستی سنگین وا داشته است.

وی ادامه داد: در طول ۴۴ سالی که از عمر با برکت بسیج می‌گذرد عرصه‌ای وجود ندارد که بسیج و فرهنگ بسیجی در آن عرصه نقش آفرینی نکرده باشد.

حجت‌الاسلام ترابی با اشاره به آغاز آتش‌بس در غزه بیان کرد: قبول آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها نشان از شکست آن‌ها و پیروزی جبهه مقاومت دارد.

وی با توجه به اینکه صهیونیست‌ها علی رغم حمایت‌های همه جانبه آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه نتوانست حریف چند گروه مقاومت بشود گفت: از جمله دلایل تسلیم شدن آمریکا و اسرائیل و قبول آتش‌بس، فشار گسترده افکار عمومی در جهان، شجاعت و مقاومت مثال زدنی مردم مسلمان غزه و حملات حزب‌الله لبنان و انقلابیون یمن و عراق است.

امام جمعه رباط‌کریم در ادامه در خصوص حمایت حزب‌الله از مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان که توانایی نظامی‌اش محافل علمی و نظامی غرب و آمریکا را به حیرت واداشته یک روز غزه را تنها نگذاشت.

وی در پایان توقیف کشتی تجاری اسرائیل توسط انقلابیون یمن را سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل دانست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583134

مهمترین اخبار ایران و جهان: