نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 12:37

خاندوزی: آیین‌نامه موسسات تضمین برای تأمین مالی شرکت‌های تولیدی تصویب شد

وزیر اقتصاد گفت: آیین‌نامه موسسات تضمین در جلسه امروز دولت به تصویب رسید که این موسسات یکی از بهترین روش‌های تامین مالی شرکت‌های تولیدی برای ضمانت‌هاست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت ، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت برای تسهیل تولید، گفت: آیین‌نامه موسسات تضمین در جلسه امروز دولت به تصویب رسید؛ این موسسات یکی از بهترین روش‌های تامین مالی شرکت‌های تولیدی برای ضمانت‌هاست.

وی افزود: طبق این مصوبه، شورای راهبری این صندوق‌ها در کشور به ریاست وزیر اقتصاد ایجاد خواهد شد؛ با ایجاد این شورا، امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و سال آینده بتوانیم روش‌های تامین مالی تولید را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های متمادی روابط اقتصادی ما با عربستان صفر بود و بعد از توافقات دیپلماسی و دیپلماسی اقتصادی به ویژه در جریان دیدار رئیس جمهور با بن سلمان در حاشیه اجلاس ریاض؛ امیدواریم تا پایان 1402 اولین هیئت اقتصادی مذاکراتشان آغاز شود و بتوانیم مسیر همکاری های غیر دولتی و دولتی را آغاز کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی بخش مهمی از طریق پشتیبانی اطلاعات اقتصادی از مودیان جدید و فرارهای مالیاتی گذشته است، گفت: آنها سهم بسیار زیادی از مالیات را دارند و فشاری بر کارمندان و کسبه ای که مالیاتشان را پیش از این پرداخت می‌کردند وارد نمی‌شود.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580978

مهمترین اخبار ایران و جهان: