نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 09:42

مسابقه سوارکاری، یادوآره شهید عجمیان با حضور ۱۷۰ شرکت‌کننده

روز پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه مسابقه سوارکاری یادواره شهید مدافع‌امنیت روح‌الله عجمیان در باشگاه هوشمند برگزار شد.

آرزو ملک، رئیس هیات سوارکاری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان از رقابت اخیر سوارکاران که به یاد شهید مدافع امنیت استان البرز برگزار شد، گفت: این مسابقه در ماده پرش و در رده‌سنی آزاد با حضور بیش از ۱۷۰ سوارکار از شهرستان‌های استان البرز برگزار شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روز گذشته نیز هیات شهرستان ساوجبلاغ میزبان مسابقه استقامت در مسافت‌های ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بود که ۳۰ سوارکار در این رقابت شرکت کردند و باتوجه به رتبه‌بندی اسب‌ها در پایان ماه جاری شاهد برگزاری این رویداد در مسافت ۶۰ کیلومتر در شهرستان چهارباغ خواهیم بود.

ملک با اشاره به برگزاری مسابقات هنرهای رزمی سواره کاپ جاده ابریشم در هفته آینده تصریح کرد: این مسابقات در ماده کمانگیری بر روی اسب طی دوره‌ای سه روزه(دهم، یازدهم و دوازدهم آبان‌ماه) انجام خواهد شد که سوارکاران البرزی نیز در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. این رویداد همزمان با ایران در کشورهای عضو فدراسیون جهانی نیز برگزار خواهد شد و از اعتبار و امتیاز بالایی برخوردار است.

رئیس هیات سوارکاری استان البرز افزود: طی هفته آینده(یازدهم آبان‌ماه) یک مسابقه استانی درساژ را در باشگاه سوارکاری فرمان‌آرا برگزار خواهیم کرد و در پایان ماه نیز، روز ۲۵ آبان، مسابقه هنرهای رزمی سواره در شاخه تنت پگینگ، شمیر و نیزه در شهرستان چهارباغ به‌صورت کشوری و ۲۶ آبان یک مسابقه پرش سوارکاری در گروه‌های سنی نونهال، نوجوان و بزرگسالان به میزبانی هیات شهرستان کرج برگزار خواهد شد.

ملک در پایان تصریح کرد: در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه، پس از مدت‌ها در کشور مسابقات سواره کلاسیک و چاپار با اسب‌های نژاد عرب، خالص ایرانی، دره‌شوری، کرد و ترکمن در رده پایه(آماتور) در شهرستان ساوحبلاغ برگزار خواهد شد و پیرو برگزاری این مسابقات، یک کارگاه آموزشی جهت شرکت در این رویداد در شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553778

مهمترین اخبار ایران و جهان: