نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 14:09

خبر خوش معاون استاندار زنجان به مردم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان بیشترین مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در تابستان سال‌جاری در بین استان‌های کشور کسب کرد.

حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس نتایج منتشر شده مرکز آمار ایران استان زنجان با ۶.۲ نرخ بیکاری در جایگاه نخست برای دو فصل متوالی سال‌جاری در بین استان‌های کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۱ معادل ۴۹.۴ بوده که معادل ۲.۱ در تابستان سال‌جاری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی با ۵۱.۵ درصد  متعلق به استان زنجان می‌باشد که بر اساس این شاخص جایگاه استان در تابستان سال ۱۴۰۱ نیز اول بوده است.

محمدی همچنین به نسبت اشتغال استان زنجان اشاره و افزود: نسبت اشتغال استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۲ که درصد شاغلان افراد ۱۵ سال و بیشتر را نشان می‌دهد با ۴۸.۳ درصد دارای جایگاه نخست در بین استان‌های کشور بوده که نسبت به تابستان سال قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552978

مهمترین اخبار ایران و جهان: